woensdag 13 november 2013

"Het was pure horror" maar het hondje is er - wonder boven wonder- zonder een schrammetje vanaf gekomen




Ingeborg de Klein is dolblij dat Tiny het liftavontuur overleefde. De hond liep zelfs geen schrammetje op.

De kleine chihuahua Tiny (10) is afgelopen weekend ontsnapt aan een gruwelijke dood in een liftschacht aan de Vossenburcht in Vleuten. Het beestje had alle geluk van de wereld; een paar gram dikker en hij zou letterlijk zijn geplet tussen de stalen deuren en de betonnen wand.
 
Zijn 60-jarige baasje Ingeborg de Klein had net haar rollator in de lift gezet, toen de lift dichtging terwijl het aangelijnde hondje nog buiten stond. De Klein bleef met het handvat van de riem in haar handen achter in de lift.

Pure horror'
'Je wil niet weten wat er op zo'n moment door je heengaat. Het was pure horror,' zegt De Klein nog duidelijk natrillend. Ze voelt zich nog steeds schuldig dat het heeft kunnen gebeuren. 'Ik woon in een serviceflat, waar het tempo van de lift op ouderen is aangepast. Het ongeluk gebeurde echter in het appartementencomplex van mijn tante. Daar gaat het allemaal veel sneller. Ik werd overvallen door de snelheid waarmee de liftdeur dicht ging.'

De vrouw kon niets doen tot er op de tweede verdieping een man instapte. 'Hij is geen seconde van mijn zijde geweken en samen hebben we de politie gebeld. Ik durfde voor geen prijs alleen naar beneden te gaan, want ik zag het al voor me. De politie kwam uiteindelijk voor niks, want Tiny stond doodleuk nog voor de lift.'

Geen schrammetje
Het hondje is er - wonder boven wonder - zonder een schrammetje vanaf gekomen. Het beestje was een klein stukje omhoog getrokken door de lift, maar vervolgens uit het jasje geschoten dat hij droeg. 'Hij moet gedacht hebben: 'dat is leuk, maar ik ga mooi niet mee'. Tiny moet zich op de een of andere manier uit zijn jasje hebben gewurmd. En ik maar denken dat hij daar aan het riempje bungelde. ik word weer naar als ik eraan denk.'

Het baasje van Tiny is inmiddels enigszins bekomen van de schrik, maar helemaal vanzelf ging dat zeker niet. 'De eerste nacht na het 'avontuur' van Tiny heb ik wel een rustgevend middeltje moeten nemen,' erkent ze volmondig. 'Wat wil je ook; ik had bijna de grootste fout in mijn leven gemaakt.'

Ingeborg de Klein wenst echt niemand toe wat haar en Tiny is overkomen. 'Ik hoop dat andere ouderen extra opletten door mijn verhaal en voortaan hun hondje als eerste in de lift zetten.'

3 opmerkingen:

  1. Heb precies hetzelfde vorig jaar meegemaakt met mijn hond!! Echt een horror!! Ze heeft het gelukkig overleefd dankzij kordaat handelen van mijn zoontje van 12 jaar! Mijn man had de hond vast aan de riem, zoontje van 12 ging de lift in, en de hond huppelde mee. Opeens sloten de deuren en de lift ging naar beneden. Het riempje hing nog buiten de liftdeur met een houdertje voor poepzakjes. Dus deze slipte niet onder de liftdeur door. Mijn zoontje stond in de lift met hond en zag de hond omhoog gaan aan zijn halsband. Hij bengeltje zó naar boven!!!! Gelukkig kon hij nog net op tijd de riem van de halsband loskoppelen. Maar wij buiten de lift hebben geschreeuwd, zagen de hond in onze gedachten vermorzelen. Durfde ook niet naar beneden. Mijn zoontje kwam huilend, mét levende hond in zijn armen de trap omhoog gerend!! Helemaal overstuur! Uiteindelijk: Happy end, dankzij kordaat handelen op dat moment! Proficiat voor mijn zoontje! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pfffffff...ik ben er stil van. Kippenvel !!! Jeetje wat een dappere zoon. Fijn dat het nu goed is met het hondje. Indrukwekkend hoor. Bedankt dat je dit met ons wilde delen. Warme groet, Erna

      Verwijderen
  2. Inderdaad Erna, is zachtjes uitgedrukt: kippenvel krijgen! Pfff....... Hoop er tóch mensen voor te waarschuwen d.m.v. dit bericht! Het gebeurd allemaal zó snel. Is onvoorstelbaar. Er hangt bij mij ook nooit meer een houdertje voor poepzakjes aan mijn handvat van de riem! Groetjes Annita

    BeantwoordenVerwijderen