dinsdag 24 februari 2015

Puppy krijgt 4 kogels voor plasje op de mat



  MAN SCHIET HOND DOOD EN VERSTOPT KADAVER ONDER HOOP KLEREN

Puppy krijgt vier kogels voor plasje op de mat

Rex, de vier maanden oude Mechelse herder. - Foto JVK
Rex, de vier maanden oude Mechelse herder. - Foto JVK
Een man uit Maldegem ( België  ) die het niet kon verdragen dat zijn vier maanden oude puppy nog altijd in huis plaste, heeft het jonge hondje vier kogels in het hoofd geschoten. De politie nam bij Marc V.R. uit de Karrewegel twee geweren in beslag. "Hij had mijn hondje toch ook gewoon kunnen teruggeven?", jammert de vorige eigenaar
 
 
Rex, de vier maanden oude Mechelse herder van Jan Van De Casteele uit Maldegem, belandde enkele weken geleden bij Marc V.R. "Rex kwam niet goed overeen met mijn andere hond, een iets oudere Mechelse herder. Daarom had Marc voorgesteld om de puppy in huis te nemen", zegt Jan. "Voor mij was dat een ideale oplossing want ik woon vlakbij het huis van Marc in de Karrewegel en zo kon ik Rex nog regelmatig bezoeken. Plots zei Marc me echter dat Rex weggelopen was. Met mijn fiets heb ik heel Maldegem afgezocht maar ik vond nergens een spoor terug van de puppy." Toen Jan terug bij Marc thuis arriveerde na zijn vruchteloze zoektocht, deed hij een akelige ontdekking. "Ik ging naar het toilet en zag daar een hoop kleren liggen. Toen ik enkele kledingstukken ophief, zag ik hem liggen. Morsdood en met enkele kogelgaten in zijn kopje. Zonder iets te laten merken, ben ik bij Marc vertrokken. Eenmaal thuis, heb ik meteen de politie verwittigd.

Kadaver verdwenen
 
Toen de politie enkele dagen nadien in de woning van Marc V.R. binnenviel, was het kadaver van de puppy al verdwenen. "Maar Marc heeft wel bekend dat hij Rex heeft doodgeschoten. Gewoon, omdat hij nog altijd binnen plaste", zegt Jan. "Bovendien heeft de politie ook twee geweren bij hem in beslag genomen. Ach, ik dacht dat ik bij Marc een goede thuis had gevonden voor mijn hondje maar het is gruwelijk misgelopen. Het ergste is dat ik Marc eerder ook al een kerkuil en een buizerd heb gegeven. Wat zal er met die dieren gebeuren?", vraagt Jan zich af. De man heeft klacht ingediend bij de politie.

De zaak doet erg denken aan een ander schrijnend geval van dierenmishandeling in Maldegem. In de zomer van 2013 gooiden twee vuilnismannen een witte Westie in een sportzak in het kanaal. Hoofdbeklaagde François R. kreeg toen een werkstraf van 100 uren, zijn kompaan Emmanuel M. kreeg geen straf. "Ik hoop maar dat de rechter aan Marc V.R. een levenslang verbod oplegt om nog dieren te houden. De politie zou al zijn dieren moeten afnemen", vindt Jan. De politie van Maldegem onderzoekt de zaak.

1 opmerking:

  1. Rina heb het gedeeld op Google + maar wordt niet aanvaard op Facebook??? Deze zaak moet zeker worden verder gevolg. vriendelijke groet Walter, zal deze nu nog eens per mail verzenden. Hij werdt niet aanvaard omdat dierenblogger.blogspot.be erop voorkomt. is ver gekomen he. :-(

    BeantwoordenVerwijderen