Translate

vrijdag 10 januari 2025

Stella McCartney , dochter van voormalige Beatle Paul McCartney, : " I'd rather go naked, it's about F*****time to end the use of leather"

 

Kim Basinger 

Terwijl aanhangers van PETA-entiteiten een aantal van ’s werelds drukste winkelstraten op gingen om te eisen dat er een einde zou komen aan het gebruik van leer en huiden van wilde dieren, namen vooraanstaande namen in de modewereld het initiatief om wreedheid uit hun lijnen te schrappen. Dankzij niet aflatende campagnevoerders, pionierende ontwerpers, en lieve mensen zoals u, gebruiken de huidige merken innovatieve vegan materialen om killer looks te creëren zonder te doden.

PETA ‘I’d Rather Go Naked’ Anti-fur Campaigns Through the Years: Pamela Anderson, Pink, Eva Mendes and More



De visionaire diervriendelijke modeontwerpster Stella McCartney werd uitgeroepen tot PETA’s 2024 Persoon van het Jaar als erkenning voor haar buitengewone werk om koeien, vogels, vossen en andere dieren die mishandeld en gedood worden in de kledingindustrie te sparen. McCartney is al sinds dag één bont-, veer- en ledervrij en geeft al meer dan 20 jaar een nieuwe definitie aan mode. Ze creëert ethische producten zoals handgemaakte trenchcoats gemaakt van materiaal op appelbasis en iconische luxe tassen gevuld met veervrije isolatie.


Onderweg heeft ze samengewerkt met PETA-entiteiten om op krachtige manieren te pleiten voor dieren, van het onthullen van wreedheid op pelsdierfokkerijen in een gedurfde PSA uit 1998 tot het aanpakken van de gewelddadige leerhandel en het mobiliseren van andere spelers in de industrie om PETA UK’s Feather Free Pledge, die eerder dit jaar werd gelanceerd, te ondertekenen. Duizenden consumenten zweren nu om nooit veren te kopen of te dragen, en ontwerpers en winkeliers voegen hun naam toe aan die van Stella.



Wie is Stella McCartney?


 Winter 2024 collectie maakte een onvergetelijk debuut tijdens de New York Fashion Week toen PETA US haar “I'd Rather Go Naked” campagne opnieuw lanceerde. De boodschap? “It’s About F****** Time to End the Use of Leather.” Bijna naakte dierenvrienden en iconen uit de mode-industrie poseerden in de etalages van McCartney's paradepaardje in New York City met strategisch geplaatste borden waarop stond “No Leather Ever” en marcheerden door de drukke straten van de stad om de giftige industrie aan de kaak te stellen. De provocerende actie was het startschot van de “No Leather Ever”-belofte van PETA US.


Terwijl wij McCartney’s wreedheidsvrije leiderschap vierden, kraakten PETA-aanhangers andere merken af die een voorbeeld aan haar zouden moeten nemen. Op 29 november – de drukste winkeldag van het jaar – lanceerden PETA-entiteiten de inaugurele “Free the Animals” vrijdag met levendige demonstraties om het winkelend publiek aan te sporen vegan te kopen. Voorstanders gewapend met sirenes, “bebloede gevilde koeienhoofden” en “bebloede” tassen drongen er bij Coach op aan om leer te dumpen, terwijl demonstranten in kerstmannenkostuums Louis Vuitton bekritiseerden voor het leuren met huiden van wilde dieren.

Druk van PETA-entiteiten maakt de weg vrij voor een historische overwinning toen de British Fashion Council een verbod aankondigde op huiden van wilde dieren, waardoor de London Fashion Week de eerste van de “grote vier” modeweken werd die een dergelijk verbod invoerde. De stap volgt op meerdere onthullingen van PETA over fabrieksfokkerijen en slachthuizen die deze verachtelijke handel leveren en op de niet aflatende campagne van PETA UK. Alle ogen zijn gericht op andere modeweken om dit voorbeeld te volgen.


Met vriendelijke groet,


Mimi Bekhechi
Campagne-adviseur

Bron : www.peta.nl


 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten