Translate

Posts tonen met het label opgehangen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label opgehangen. Alle posts tonen

dinsdag 6 februari 2024

In Spanje waren 4 februari duizenden mensen in 47 steden aan het demonstreren: deze maand worden 50.000 jachthonden opgehangen, gedumpt, door jagers


In heel Spanje waren zondag 4 februari mensen op de been om te eisen dat er een einde komt aan jachtactiviteiten. Met de actie willen de protestanten allereerst bereiken dat jachthonden worden opgenomen in de Spaanse dierenwelzijnswet.

Het platform ‘No a la Caza’ (nee tegen de jacht), nam het initiatief voor de demonstraties. In 47 steden in Spanje kwamen demonstranten met windhonden en andere hondenrassen, die gebruikt worden bij de jacht, naar de protesten. Daarmee willen de betogers deze dieren zichtbaar maken en beschermen tegen mishandeling en verwaarlozing.

Afgedankt, opgehangen
 

50.000 jachthonden afgedankt 

De stemming op het wetsvoorstel vindt plaats in februari. Precies in de maand dat Spaanse jachthonden massaal worden afgedankt. Jagers ontdoen zich dan massaal van hun honden. Ze worden overreden, opgehangen aan bomen, in putten gegooid; de fortuinlijke honden worden in de steek gelaten en komen terecht in de opvangcentra. Opvangcentra stromen vol met in de steek gelaten honden. Een klein deel van de jagers brengt zelf hun jachthonden naar het asiel.  

Ook vorig jaar protesteerden dierenrechtenactivisten al tegen de nieuwe dierenwelzijnswet, die Spanje in februari 2023 goedkeurde, omdat jachthonden daarin niet beschermd worden. De nieuwe wet is omstreden, omdat er vanuit verschillende hoeken kritiek was. Onder andere dierenartsen, dierenhandelaars en  hadden bezwaren tegen de nieuwe regels.

Die laatste groep, die vindt dat dieren dezelfde rechten moeten hebben als mensen, komt elk jaar in februari massaal in actie. In deze maand komt het jachtseizoen ten einde en worden volgens de organisatoren van het protest de meeste honden aan hun lot overgelaten. Volgens dierenbeschermingsorganisaties, zoals PACMA, gaat het jaarlijks om zeker 12.000 honden.

In Madrid zijn volgens de politie afgelopen zondag ongeveer twaalfhonderd mensen op de protesten afgekomen. In gezelschap van hun jachthonden verzamelden ze zich in de stad. Zo wilden het platform No a la Caza (NAC) laten zien dat deze honden slechts een ‘korte levensduur’ hebben.

Invloedrijke jachtlobby

Spanje is het enige land in de Europese Unie dat toestaat dat bepaalde type honden worden ingezet bij de jacht. Dat werd door NAC benadrukt tijdens de bijeenkomst. NAC-woordvoerster Mía Rojo hekelde de inmenging van de “jachtlobby” in de behandeling van de wet. Volgens haar is er “aanzienlijke druk uitgeoefend om de jachthonden op het laatste moment buiten de wet te krijgen”. Rojo maakte van de gelegenheid gebruik om te vragen om “een echte dierenwelzijnswet, zonder discriminatie en zonder economische belangen”.

Droogte maakt van jacht op wilde dieren nog meer een heikel punt

Naast de jacht met honden sprak het platform zijn zorgen uit over de gevolgen van de ernstige droogte in Spanje voor wilde dieren. Volgens de vereniging moeten instellingen rekening houden met deze situatie. Die heeft grote impact op de biodiversiteit, en vogels en zoogdieren zouden juist extra beschermd moeten worden tegen de jacht.

Ook in veel andere steden in Spanje kwamen dierenrechtenactivisten samen om het dierenwelzijn onder de aandacht te brengen. In Madrid woonden ook leden van politieke partijen zoals Podemos en de dierenrechtenpartij Pacma de bijeenkomst bij.

vrijdag 18 juli 2014

Het zal je maar gebeuren opgehangen met ijzerdraad of 6 jaar lang opgesloten in een donkere kelder!

Bericht van www.dierenthuis.nl  Prachtig werk doen jullie. Chapeau !



Een poes die met ijzerdraad is opgehangen en het heeft overleefd, zit in een opvang waar zij niet langer kan blijven. Ze valt mensen aan en is doodsbang. Drie honden, zes jaar lang opgesloten in een donkere kelder, bang voor mensen, beschadigd door hun verleden, kunnen nergens meer terecht. Een familie verwilderde katten is vergiftigd en sterft langzaam. De Dierenambulance heeft er één gered, die spoedig onderdak nodig heeft. Het asiel wil de kat niet opvangen. Na een jaar asielverblijf is het toch gelukt een thuis voor hem te vinden. Het leek allemaal goed te gaan totdat de hond de nieuwe eigenaar voor de vierde keer had gebeten. Een kat heeft een misvormde kaak nadat er op hem is geschoten. Ook zijn oog is verloren gegaan. Het dier kan niet meer op straat overleven en zit in een asiel te wachten op een permanente oplossing. Een hond, kreupel en versleten, wordt over het asielhek gegooid. Bij controle door de dierenarts blijkt hij pas vijf jaar oud te zijn. Een hond met zulke gebreken is niet erg populair bij nieuwe baasjes. Een verwilderde kat moet zijn achterpoot missen na een ongeluk en maanden revalideren. Geen dier dat op drie pootjes het zware straatleven aankan.
 
 
Dost woont alweer ruim een jaar bij Dierenthuis.
Van mensen moet hij al die tijd niet veel hebben. Geen wonder, na alles wat hij heeft meegemaakt. Dost mag bij Dierenthuis, net als ieder ander dier, zichzelf zijn en hoeft dus ook niets met ...ons mensen.
Na wat gezondheidsproblemen is Dost bij de keuken komen wonen. Dichterbij de mensen, maar ook hier hield hij zijn afstand.
Altijd buiten, want tja... binnen zijn die mensen. Lang niet altijd maar toch... Nee, Dost hield het toch maar liever bij het veilige buiten.
Totdat wij een aantal dagen terug 's avonds gezamenlijk zaten te eten. Ineens ontdekten we Dost in een van de manden. Binnen!
Heel veel kleine stapjes had hij al genomen in de afgelopen tijd. Nu was het tijd voor een grote.
Goed zo Dost, ook jij komt er wel.
 
 
Opi heeft een muis gevonden. Goed gedaan!

Voor honden met een gebrek of een verleden en verwilderde katten is er nauwelijks plek in deze maatschappij. Zij komen dikwijls in asielen terecht, zonder enige hoop op herplaatsing of met een grote kans op onnodige euthanasie. Gelukkig is er een organisatie die zich het lot van deze stakkers aantrekt: Stichting Dierenthuis.

Dit is Dierenthuis
Stichting Dierenthuis is een permanente opvang voor kansarme asieldieren. Honden oud, ziek of met gedragsproblemen en verwilderde katten vinden hier een blijvend thuis. De dieren zijn afkomstig van asielen, waar ze vaak verwaarloosd en mishandeld binnen zijn gebracht. Maar ook van mensen die met de stichting een regeling hebben getroffen dat zij voor haar dieren zorgt als ze er zelf door overlijden niet meer toe in staat zijn. Inmiddels geeft Dierenthuis onderdak aan een aantal katten en honden. Dieren die elders langdurig onplaatsbaar bleken, worden hier met veel liefde en zorg omringd, zodat ze eindelijk van een fijn leven mogen genieten. Een leven zonder hokken en tralies op een terrein van maar liefst dertigduizend vierkante meter 

met bomen, struiken en vijvers om in te zwemmen. En omdat ze al genoeg hebben meegemaakt mogen ze hier dan ook voor altijd blijven.

Via Stichting FIV-FeLV biedt Dierenthuis tevens onderdak aan katten besmet met het kattenaids- of leucosevirus. Net zoals mensen, kunnen katten met een levensbedreigende aandoening vaak nog jarenlang gezond en gelukkig doorleven. Anders dan mensen, krijgen katten die kans doorgaans niet. In plaats van een spuitje, krijgen ze aandacht, goede voeding en medische zorg in een huiselijke omgeving.

Bent u benieuwd naar de bewoners van Dierenthuis? Lees over een aantal van hen op de bewonerspagina. Om een indruk te krijgen hoe de dieren hier leven moet u beslist de diashow eens bekijken! Wilt u ons blijven volgen? Via de website houden we u graag op de hoogte van het laatste nieuws, leest u in de verhalenserie over het reilen en zeilen bij Dierenthuis en kunt u zich via deze site abonneren op de digitale nieuwsbrief.

Wie
Stichting Dierenthuis werd officieel opgericht in december 2001 en wordt gerund door drie beheerders. Om continue zorg te kunnen bieden wonen de beheerders tussen de dieren in. Bij de professionele verzorging van de dieren kan de stichting rekenen op een enthousiast team dierverzorgers dat met regelmaat wordt uitgebreid. Dierenthuis is officieel erkend als opleidingsbedrijf, waardoor ook stagiaires en studenten met plezier hun steentje bijdragen. Voor zowel de beheerders als de dierverzorgers geldt: Er worden geen salarissen uitgekeerd. Het vele werk geschiedt op vrijwillige basis. Maar wel met heel veel liefde. Meer informatie over vrijwilligerswerk e

Steun
Ruim tweeduizend donateurs steunen het werk van Stichting Dierenthuis. Daarmee kan het huidige aantal dieren optimaal verzorgd worden. Wil de Stichting echter meer dieren opnemen, zijn meer donateurs nodig.

Kom eens kijken
U bent van harte welkom om op bezoek te komen en persoonlijk kennis te maken met alle bewoners. Dit kan op de eerste en laatste zaterdag van de maand-tussen 15.00 en 17.00 uur. Graag van te voren even een afspraak maken. Dit kan via een e-mail: info@dierenthuis.nl.

Opnamebeleid
Stichting Dierenthuis wordt overspoeld met mail en telefoon van

particulieren die afstand willen doen van hun dier(en). Vaak gaat het om bejaarde honden en katten, maar Dierenthuis is geen seniorenopvang! Hoe schrijnend sommige verhalen ook zijn, Stichting Dierenthuis heeft een andere doelgroep: kansarme dieren van asielen. We richten ons met name op verwilderde katten en honden met een gebrek of een verleden. Ondanks die duidelijke boodschap, proberen veel mensen ons dagelijks over te halen hun dieren op te nemen. Dieren die bijvoorbeeld niet zindelijk zijn of weg moeten omdat er een baby op komst is. Soms zitten er schrijnende gevallen bij, maar feit blijft dat onze doelstelling dieren omvat die echt in nood zitten. Bovenaan deze pagina een aantal voorbeelden van aanvragen van asielen die wij dagelijks binnenkrijgen
 
 

zondag 29 september 2013

Oh my god !! Dit kan toch niet waar zijn !! Dit breekt je hart ( video )


De aapjes worden vastgebonden en opgehangen aan hun voorpoten om ze te leren rechtop te lopen!! OMG !!!





http://youtu.be/JKhx5OeZQbE



Topeng Monyet ( dans aapjes )

Op drukke kruispunten in Jakarta worden als mens uitgedoste apen gedwongen om kunstjes te doen en geld in te zamelen. Deze zg. topeng monyet worden hiervoor met barbaarse methoden afgericht. JAAN heeft samen met Stichting AAP en de locale politie in november 2011 een project opgezet om aan deze dierenmishandeling een einde te maken. Tot nu toe werden 34 dansapen in beslag genomen. We willen dit werk voortzetten.

De in beslag genomen aapjes moeten gedurende hun quarantaine van drie maanden worden gevoed. Ze ondergaan de nodige medische keuringen en moeten worden gesocialiseerd. JAAN werkt samen met een rescue center op West Java waar 3 verzorgers zich met de dieren bezig houden. Elk aapje kost per maand 250.000 rupiah (ong. € 25).


 
Een aapje verkleed met een baby masker

Meestal komen we met het door Stichting AAP verstrekte budget goed uit, maar soms heeft een dier meer medische zorg nodig. Bijvoorbeeld als dringend extra bloedtesten nodig zijn om ziektes op het spoor te komen en daartegen de juiste behandeling te geven. Bloedtesten zijn erg duur, evenals de TBC testen. Omdat deze dieren dikwijls besmet zijn, zijn de onderzoeken dringend nodig.

Dit is toch niet te geloven!!

Wat kan ik doen?

http://www.stichting-jaan.nl/pages/makaakaapjes.php  Dit is de website van de Nederlandse Femke de Haas de medeoprichter van deze stichting

Plak/knip deze berichten en stuur ze in een e-mail naar  info@jakartaanimalaid.nl      Zij printen het uit en sturen het op naar de minister. Alvast bedankt !!

 
 Aan het Ministerie: 
 
Hierbij druk ik mijn bezorgdheid uit over de honderden, wellicht duizenden dansaapjes. Ik vind het verbijsterend om aan te zien hoe deze dieren mishandeld worden, ondanks de nieuwe wet die dze wilde dieren zou moeten beschermen tegen mensen. Ik hoop dat Indonesië de nieuwe wet zal uitvoeren en de mensen die deze wilde dieren nog steeds houden en gebruiken ter verantwoording zal roepen. Bovendien zou de regering een educatief programma moeten aanbieden waarin wordt uitgelegd waarom het verkeerd is deze dieren te gebruiken
 
 
U dankend voor Uw aandacht..
 
Uw naam en land graag hier  
 
 
                Alles kan in het Nederlands maar mag uiteraard ook in het Engels