Translate

dinsdag 25 augustus 2020

Caféverbod voor man die op terras glas goudvissen opdrinkt: ‘Ik walg hiervan’



 Print
Caféverbod voor man die op terras glas goudvissen opdrinkt: ‘Ik walg hiervan’
Afbeelding: Eindhovens Dagblad
Op internet circuleert een video waarin een man te zien is die op een terras van een café een glas water met twee goudvissen erin opdrinkt. Op de achtergrond is te horen dat zijn vriendin niet meer bijkomen van het lachen. De eigenaar van het café waar het incident plaatsvond kan er minder om lachen. De ‘vissenslikker’ heeft van hem een caféverbod gekregen. ,,Je kunt natuurlijk zeggen dat het maar een vis is, of dat het wel grappig is, maar ik walg hier van.”
In de video, die op diverse sites op internet te vinden is, zie je dat de mannen aan een tafel twee zakken met goudvissen legen in een bierglas. Één van hen popelt om de vissen door te slikken. Hij giet er vervolgens nog een glas bier achteraan. Dan draait de camera weg en hoor je nog wel een braakgeluid. ,,Hier ben ik niet van gediend. Mijn opa was boer en van hem heb ik geleerd dat je met respect om moet gaan met dieren”, zegt Karel van Hek, eigenaar van het Eindhovense café waar het incident plaatsvond. ,,Zelf heb ik heel wat dieren geslacht, maar hier heb ik geen woorden voor.” De man in kwestie zou dit wel vaker gedaan hebben, maar niet in zijn café.


Caféverbod voor man die op terras glas goudvissen opdrinkt: ‘Ik walg hiervan’
Foto: Eindhovens Dagblad
De man die de vissen opdronk heeft van de cafe-eigenaar een aangetekende brief gekregen. ,,Daarin staat dat hij niet meer welkom is in het café. Met de andere mannen heb ik een zwaar gesprek gehad. Zij hebben er spijt van.” De ondernemer kan, anders dan de mannen in de video, niet lachen om het incident ,,Je kunt natuurlijk zeggen dat het maar een vis is, of dat het wel grappig is, maar ik walg hier van.”
Gefilmd en op internet
Van Hek heeft wel nog geprobeerd om het filmpje van internet te krijgen. ,,Dat is niet gelukt. Een zo’n filmpje, van mijn café, maakt dan veel kapot, ook al moet ik er niets van hebben. Tegenwoordig wordt gewoon alles gefilmd en op internet gezet.” De politie zou onderzoek doen naar de zaak maar willen nog geen vragen over de kwestie beantwoorden.
Het is niet de eerste keer dat goudvissen slachtoffer zijn van zo’n ‘stunt’. Eerder waren het studenten van Hogeschool Fontys die het nieuws haalden omdat ze goudvis naar binnen werkten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten