Translate

zondag 16 maart 2014

Mensen verzamelen dieren en vergeten vervanging aan te wijzen als ze zelf komen te ovelijden


Dit zie ik zo vaak gebeuren! In Leeuwarden waar ik toen woonde had een gehandicapte  vrouw meer dan 30 katten verzameld in haar huis.  ( hoarding ) Op een gegeven moment werd ze zo ziek dat ze in een verpleeghuis belande. Ik werkte toen als vrijwilligster bij de dierenambulance. Verschillende katten waren zo verwilderd dat een dierenarts ze op afstand met een verdovingspijl heeft behandeld zodat we de dieren met handschoenen konden pakken. Het plaatselijke dierenasiel had meteen weer 30 katten erbij. Mijn 4 katten, al op leeftijd, krijgen een spuitje wanneer ik doodga. Het staat al vast bij de notaris. Ik wil dat ze na een liefdevol leven niet in een asiel terecht komen. Wettelijk mag ik dit doen, maar moeilijk is het wel. Niet alle dierenartsen willen hier aan meewerken ook al zijn de katten al oud. Over mijn denkwijze wil ik graag met u in discussie.  Schroom niet om het met me oneens te zijn.

Ontruiming aquarium met verwaarloosde dieren

Valkenburg 15 03 2014 - De politie is samen met diverse instanties zoals de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) en de gemeente Valkenburg zaterdag gestart met onderbrengen van verwaarloosde dieren uit een aquarium. 

Vrijdag kwam een melding binnen bij de politie over mogelijk dierenleed bij een aquarium gelegen in de Valkenburger grotten aan de Trichtergrubbe. De beheerder van de dieren is enige tijd geleden komen te overlijden, waardoor de dieren niet meer werden verzorgd. Een tiental dieren werd helaas dood aangetroffen. Ongeveer 40 reptielen, 60 amfibieën en honderden vissen bleken ernstig ondervoed te zijn, maar gelukkig nog wel in leven.


(Foto, Politie Limburg)

In opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) is er zaterdag door betrokkenen begonnen met het ophalen van reptielen, vissen en krokodillen (exact aantal is momenteel nog niet bekend) uit het aquarium. De dieren worden in afwachting van een beslissing van de rechter elders in heel Nederland bij opvangadressen ondergebracht. RVO.nl zal binnen twee weken, in overleg met de eigenaren, een beslissing nemen wat er met de dieren gaat gebeuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten