Translate

zaterdag 1 maart 2014

Dappere moeder schenkt paard aan manege op de sterfdag van Anja ( 10 )



Moeder schenkt manege paard op de sterfdag van Anja (10)

 
 
Sabine Wittens bij het paard dat ze gisteren schonk aan de manege waar haar dochter Anja zo graag kwam © Sanne Donders.


Sabine Wittens uit Rozenburg heeft de plaatselijke manege gisteren een paard geschonken op de sterfdag van haar dochter Anja. Het 10-jarige meisje kwam 28 februari vorig jaar samen met haar vader Dave om het leven bij een ongeval in Noorwegen.
 
'Ik had Anja beloofd dat ze een paardje zou krijgen als ze met mijn ex-man thuis zou komen van een vakantie met de vrachtwagen, maar ze kwam nooit meer thuis,' snikt de 46-jarige moeder.

'Maar ik doe wat ik beloof. Daarom heb ik een paardje gekocht voor de manege waar Anja zo graag kwam.'

De Rozenburgse keurde de afgelopen weken verschillende paarden, maar koos uiteindelijk voor Sierra. 'Die is net als Anja: lief en blij. Waar je ook kwam, op school, op de scouting, bij de carnavalsvereniging, iedereen vond Anja lief.'

Sabines zoon Bas van 12 mocht gisteren als eerste een stukje rijden op het paard.

Inktzwarte dag

Voor de Rozenburgse was de overdracht van het dier gisteren een lichtpuntje op een verder inktzwarte dag. Veel familie en vrienden zochten haar op en probeerden haar de dag door te helpen.

Maar toch ging het in de gesprekken voortdurend over die fatale dag.

'Ik ben vorige zomer met een collega van mijn ex-man met de vrachtwagen naar de plek gegaan waar het ongeluk is gebeurd. Ik heb daar een foto van Anja in de vangrail geplaatst. En een beeldje van een poesje neergezet, omdat ze zo gek was op dieren. Bas zette een mooie steen neer waarop stond: 'Ik kan nooit meer naar je toe gaan, papa'. Dat bezoek was heel erg zwaar, maar het is goed dat we het gedaan hebben.'

De manege is blij met het geschonken paard. 'We hebben erg meegeleefd met de familie, we zullen heel goed voor Sierra zorgen,' belooft bestuurslid Marina Voss.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten