Een grote mijlpaal is bereikt! Meer dan 750 kledingbedrijven hebben zich aangesloten bij het Fur Free Retailer Program. Het programma is een initiatief van de Fur Free Alliance, een internationale coalitie van dierenbeschermingsorganisaties uit meer dan twintig landen, die zich inzet tegen bont. Bont voor Dieren is lid van de Fur Free Alliance en in Nederland met de Bontvrijlijst de vertegenwoordiger van het programma.
Een van de doelstellingen van het Fur Free Retailer Program is het koppelen van bontvrije bedrijven zoals Giorgio Armani, HUGO BOSS, H&M en Inditex aan consumenten die op zoek zijn naar ethisch verantwoorde producten. Om deze mijlpaal te vieren introduceert het Fur Free Retailer Program een nieuwe huisstijl en website.
De nieuwe huisstijl komt op het moment dat een groeiend aantal modegiganten publiekelijk dierenwelzijn omarmen door het voeren van een bontvrij beleid. Inditex, het moederbedrijf van onder andere Zara, Massimo Dutti, Bershka en Pull & Bear stelt:
“Het Fur Free Retailer Program is een pionier op het gebied van dierenbescherming, zij zorgt voor een positieve invloed op dierenwelzijn en op de mode-industrie. Inditex heeft een sterk verantwoordelijkheidsgevoel en we zijn trots op onze langdurige deelname aan het Fur Free Retailer Program.”
Voor multinational H&M is het implementeren van een bontvrijbeleid een ethische beslissing. Woordvoerder duurzaamheid van H&M, Mutlu Toksoz zegt:
H&M heeft al zeer lang een bontvrij beleid en wij werken er aan mee dat er geen dieren meer gedood worden enkel voor hun vacht.”
Bont is een zeer chemisch, dieronvriendeijk en energievretend product, dat vergeleken met andere materialen altijd een minder duurzame optie zal zijn. De toekomst van mode is er een zonder bont!
De nieuwe website van het Fur Free Retailer Program vindt u hier.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten