Translate

vrijdag 9 februari 2024

Hoe een simpele hallo van een vriendelijke vreemdeling een dakloze man en zijn hond hielp een nieuw leven buiten de straat te beginnen





Foto:  Thomas een entertainment advocaat met hond Sandy

Er zijn momenten waarop je mensen tegenkomt die je vertrouwen in de mensheid volledig herstellen. Zoals het geval toen we Thomas, Shaun en Mihn ontmoetten. Thomas, een entertainmentadvocaat, was op een middag bij Costco in Zuid-Californië en zag een dakloze man en zijn hond buiten de winkel zitten. Iets zei tegen Thomas dat hij naar de man moest gaan en met hem moest praten, wel, godzijdank deed hij dat.

De vriendelijke man, genaamd Shaun Donnelly, en zijn lieve hond Sandy, probeerden warm te blijven toen Thomas hen benaderde. Alles begon te ontrafelen toen Thomas wist dat hij iets moest doen om Shaun en Sandy van de straat te krijgen. Het eerste dat Thomas deed, was een GofundMe-pagina maken om geld in te zamelen om een opvangcentrum voor Shaun en Sandy te kopen, zodat ze niet nog een nacht in de kou hoefden te slapen.

Thomas deed wat onderzoek om te proberen een daklozenopvang te vinden die honden zou toelaten, maar hij was bang dat Shaun en Sandy op de een of andere manier gescheiden zouden worden, aangezien de meeste opvangcentra geen huisdieren toestaan.

"Shaun is zo'n lieve man met een goed hart. Hij houdt zoveel van zijn hond Sandy en ze is zo'n lieve hond," vertelde Thomas aan WAN terwijl hij zijn beslissing uitsprak waarom hij hen allebei moest helpen.

Toen Thomas' GoFundMe-pagina in een stroomversnelling kwam en in het hele land werd gedeeld, zag Mihn Collins, een filmregisseur, zijn bericht en wilde ze helpen. Mihn had een productiecamper waarvan hij wist dat die perfect zou zijn voor Shaun en Sandy. Hij hielp niet alleen om hen van een camper te voorzien, hij voegde ook twee zonnegeneratoren voor elektriciteit toe.

Thomas en Mihn werkten samen om ervoor te zorgen dat Shaun en Sandy zich op hun gemak voelden in hun nieuwe camper en dat ze alles hadden wat ze nodig hadden. Eindelijk hadden Shaun en Sandy eindelijk een warm bed om in te slapen.

"Er is nog zoveel meer werk te doen", vertelde Thomas aan WAN. Hij legde verder uit dat dit slechts de eerste stap was. Hij wilde Shaun weer op de been helpen, omdat hij zo graag weer wilde werken.

"Ik ben nooit iemand geweest die gewoon bleef zitten en profiteren van het systeem. Ik heb het moeilijk gehad, maar ik zou me er niet door laten weerhouden om voor mijn hond te zorgen, want ik weet dat ik hier niet zou zijn zonder Sandy, ze heeft mijn leven gered", vertelde Shaun aan WAN.

Shaun legde uit dat hij een aantal fouten in zijn leven had gemaakt en dat hij moeilijke tijden heeft doorgemaakt na het verlies van veel familieleden, waaronder zijn hond Rocky, die vorig jaar van hem werd gestolen. "Rocky was mijn wereld. Ik hield zoveel van die hond en ik was zo gebroken toen ze op een avond van me werd weggenomen", vervolgde een emotionele Shaun. "Het ene na het andere kon ik niet meer aan, maar Sandy was er voor me en ik heb haar te danken als de reden waarom ik er nog steeds ben."

"Ik kan niet genoeg zeggen over Thomas en Mihn. Het zijn de aardigste mensen die ik ooit in mijn leven heb ontmoet. Mijn broers, ik noem ze nu mijn broers, ze deden hun uiterste best, en ik ken niemand die zou doen wat ze voor mij deden. Ik dank ze heel erg voor wat ze hebben gedaan", vervolgde Shaun.

Toen we Thomas vroegen wat zijn grootste voordeel was van zijn ongelooflijke gebaar van vriendelijkheid, zei hij: "Het kost maar een seconde van je dag om te stoppen om iemand gedag te zeggen. Je weet nooit wat er zich zal ontvouwen."

Moge God Thomas en Mihn, die engelen op aarde zijn, zegenen voor het helpen van Thomas en zijn hond Sandy om een nieuw leven te beginnen!

Als je wilt helpen om de steun voor Shaun en Sandy voort te zetten, overweeg dan om HIER een donatie te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten