Translate

zondag 27 augustus 2017

In 2015 werden in Nederland 750 honden mishandeld voor de proefdierindustrie ( Ja, u leest het goed 750 !! )

https://barendswereld.blogspot.nl/2017/08/de-honden-van-umc-utrecht.html

 Barend Slootweg aan het woord:

DE HONDEN VAN UMC UTRECHT
 
.In 2015 werden 750 honden misbruikt in proeven in dit land. Iedere informatie over meer dan 80% hiervan ontbreekt. Over proeven met 611 honden houdt de overheid (NVWA) iedere info geheim. Verzet daartegen is mij niet bekend. Wat we nog net wel weten is dat in 2014 het academische ziekenhuis in Utrecht (UMC) 45 honden misbruikte.  Op de website van dit ziekenhuis lees ik het volgende:

“Honden en katten

Samen met de faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht wordt de behandeling nu al getest in huisdieren met tumoren.De voorlopige resultaten zijn goed. De afgelopen vier jaar zijn vijftien honden en katten met vooral agressieve tumoren op de tong behandeld. In het merendeel van de dieren werkte de behandeling goed. Gemiddeld werden tumoren tachtig procent kleiner en bleef de tong bruikbaar.

"De resultaten in deze dierpatiënten zijn zeer veelbelovend”, vindt prof. dr. Ron Koole van de afdeling Mondziekten, kaak- en aangezichtschirurgie van het UMC Utrecht. “Daarom heb ik de wetenschappers die hieraan werken bij elkaar gebracht om deze behandeling ook voor mensen met kanker beschikbaar te maken." ”
----------------------

Summiere en onvolledige informatie, zie hieronder.Zijn deze honden (”dierpatienten”) ziek, of ziek gemaakt?! Hoe vaak komt deze ziekte voor bij honden?Wat betekent concreet: “veelbelovend”?!Het misbruik van honden door dit ziekenhuis is namelijk helemaal geen uitzondering. Het gaat over de volgende aantallen (cf. NVWA):



2015: 27 honden

2014: 45               

2013: 21

2012: 32

2011: 42


Ik vind geen informatie over katten.Ik heb het ziekenhuis gevraagd of we naar de poli kunnen komen als mijn hond wat scheelt. Daarop kreeg ik slechts een standaard, ontwijkend antwoord.Er worden ruim twee miljoen honden gehouden in Nederland.

https://dierproevenutrecht2015.jaarverslag.net/




Geen opmerkingen:

Een reactie posten