Translate

zaterdag 2 januari 2021

Dakloze man redt dieren uit het asiel

 








DEEL DIT ARTIKEL

Nathalie Strijker
Nathalie
 
Strijker

De dakloze Keith Walker (53) uit de Amerikaanse stad Atlanta heeft vorige week met gevaar voor eigen leven alle katten en honden uit een brandend asiel gered. 

De dieren zaten opgesloten in hun hokken toen er een brand uit brak in de keuken van het asiel. Het vuur sloeg razendsnel over naar het deel waar de dieren zaten. Niemand van het asiel was op dat moment aanwezig. Keith Walker was toevallig in de buurt en zag het gebeuren. Hij aarzelde geen seconde en ging meteen naar binnen om de dieren uit hun hokken te bevrijden.

Beste vriend

‘Ik vond het doodeng, dat geef ik meteen toe’, vertelde Walker achteraf aan een Amerikaanse televisiezender. ‘Het was heel eng om naar binnen te gaan met al die rook. Maar ik kon alleen maar denken aan al die dieren die daar zaten. Ik heb zelf een hond, Bravo, en die is mijn allerbeste vriend. Dus ik móest gewoon ook al die andere honden redden.’

Bravo

Walker is al jaren dakloos. Hij is een enorme dierenvriend en doet daarom soms klusjes in het asiel. Als tegenprestatie mag zijn hond Bravo soms in het asiel blijven slapen. Bijvoorbeeld als Walker zelf in een opvang zit waar geen dieren binnen mogen. Op het moment dat de brand uit brak, had Walker net Bravo weer opgehaald. Met zijn reddingsactie heeft Walker zes honden en tien katten gered.

Zo zag het asiel er uit na de brand:
beeld instagram
 

Anderen lazen ook: Dakloze man helpt vrouw met zijn laatste geld.

Altijd op de hoogte blijven van nieuwtjes die voor kinderen interessant zijn? Volg ons via FacebookInstagram of WhatsApp of neem een proefabonnement op de krant!

DEEL DIT ARTIKEL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten