Translate

vrijdag 10 maart 2023

De Heer Yang hield 30 jaar lang honden voor menselijke consumptie maar door een aflatende vraag naar hondenvlees besloot hij samen te werken met HSI/Korea en zijn hondenvleesbedrijf stop te zetten

 


De drieënzeventigjarige Yang in de Zuid-Koreaanse provincie Chungcheong is de nieuwste hondenvleesboer in het land geworden die zich aansluit bij het Models for Change-programma van Humane Society International (HSI) Korea als onderdeel van de inspanningen van de liefdadigheidsinstelling om de hondenvleesindustrie te beëindigen.


Door met HSI/Korea te werken, laat de heer Yang de hondenvleesteelt achter zich en stapt hij over op het verbouwen van kool en andere gewassen. De bijna 200 honden en puppy's op zijn boerderij, die bestemd waren voor de slacht, zullen in plaats daarvan worden vervoerd naar de Verenigde Staten en Canada, waar de zoektocht naar liefdevolle adoptiegezinnen zal beginnen.



De sluiting komt op een moment van toenemende publieke en politieke steun voor het beëindigen van de hondenvleesindustrie. Vorig jaar riep First Lady Kim Keon-hee openlijk op tot een verbod, en uit de laatste opiniepeilingen blijkt dat 87,5% van de Zuid-Koreanen geen hondenvlees eet en 56% een verbod steunt.


In december 2021 vormde de Zuid-Koreaanse regering een taskforce om aanbevelingen te doen over de kwestie van hondenvlees, maar na herhaalde vertragingen dringt HSI / Korea er bij de regering op aan om een uitfaseringsprogramma te starten dat de modellen voor verandering van HSI weerspiegelt.



De heer Yang heeft bijna 30 jaar lang honden voor menselijke consumptie gekweekt in de stad Asan-si, maar is het er nu over eens dat de beste oplossing voor de hondenvleesindustrie in Zuid-Korea een uitfasering is. Zijn boerderij is, in tegenstelling tot velen in het land, wettelijk geregistreerd, maar hij gelooft dat het geen toekomst heeft. Meneer Yang wil de hondenvlees houderij achter zich laten.


"In de beginjaren van de hondenvleesindustrie meldde niemand hondenvleesboerderijen voor overtredingen of bekritiseerde de industrie. Maar naarmate de tijd is verstreken, zijn dierengroepen zoals HSI / Korea verschenen en de wereld verandert, net als koreaanse mensen," zei de heer Yang. "Ik ben lid van de hondenboerenvereniging en ik weet hoe het met de Taskforce Hondenvlees gaat. De compensatie- en uitfaseringsperiode zijn nu de problemen. Maar ongeacht de aanbeveling van de Task Force, was ik sowieso van plan om de industrie over een paar jaar te verlaten, dus toen ik met HSI / Korea sprak, wist ik dat het een goede gelegenheid was om nu te vertrekken.


"Ik ben van plan om hierna koolteelt te doen en mijn gewassen te delen met de lokale bevolking. HSI zal de dieren redden en ik zal de mensen helpen met mijn kooltjes," vervolgde de heer Yang.



Models for Change werd gelanceerd in 2015 en werkt samen met boeren zoals mr. Yang die de hondenvleesindustrie willen verlaten. De campagne helpt boeren bij de overgang naar een humaan, alternatief levensonderhoud.



"Veel van de honden op deze boerderij zijn duidelijk getraumatiseerd door hun ervaring in de hondenvleesindustrie, en ze zullen alle liefde en geduld nodig hebben die we ze kunnen geven om te beginnen met genezen," zei Sangkyung Lee, HSI / Korea's End Dog Meat campagnemanager. "Maar boeren zoals meneer Yang zijn symbolen van verandering in Zuid-Korea, omdat een nieuwe generatie dierenliefhebbers zoals ik niet wil dat dit lijden voortduurt. Ik hoop dat de overheid luistert en dat ons Models for Change-programma laat zien dat er een verlangen is naar verandering en een weg naar een nieuwe toekomst waarin honden alleen vrienden zijn, geen voedsel."


Dit is de 18Þ hondenvleesboerderij permanent gesloten door HSI / Korea, wat resulteerde in de redding van meer dan 2.700 honden sinds het begin van het programma. De geredde honden hebben adoptiegezinnen gevonden in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en een klein aantal in Zuid-Korea.



Meneer Yang is blij dat de honden op zijn boerderij nu een kans maken op een gelukkige toekomst. Hij zei: "Tijdens het werken met HSI / Korea was ik verrast en verlicht door de manier waarop het team met de honden omgaat. Zelfs met hun kleren bedekt met hondenpoep, bleven ze glimlachen en vriendelijk praten met de honden zonder enig ongenoegen. Ik schrok een beetje. Ik heb geleerd dat HSI dieren echt veel meer waardeert dan ik die al bijna 30 jaar met honden omgaat. Ik ben blij dat deze honden naar een goede plek gaan en ik voel me niet goed om een van hen te zien sterven. Ik heb medelijden met ze."


U kunt HSI helpen hun ongelooflijke werk voort te zetten en meer honden te redden van de handel in hondenvlees door HIER te doneren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten