Translate

dinsdag 17 oktober 2023

Een lichtpuntje in de hel van GAZA: 13-jarige Azmi Diab vluchte naar een opvangcentrum van de United Nations met op zijn schouder zijn kaketoe

 

Jongen neemt zijn vogel mee naar schuilplaats in Gaza (VIDEO)

13-jarige Azmi Diab met zijn vogel, Khan Younis, Gaza, credit: Still from video Reuters

"Bombardementen maken geen onderscheid tussen mensen en dieren, omdat dieren, net als mensen, hetzelfde zijn," zei de 13-jarige jongen Azmi Diab, terwijl hij voor zijn huisdiervogel zorgde in een schuilplaats nadat zijn familie hun huis in Gaza-stad was ontvlucht.

"Ik vond deze vogel toen hij klein was, voedde hem op en bracht hem een nest om zich te verstoppen, zodat hij niet zou sterven aan de frequente bombardementen. Ik hou van hem. Ik heb hem opgevoed toen hij klein was. Hij groeide en bleef bij me," zei Azmi donderdag in het opvangcentrum in Khan Younis, beheerd door de United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East (UNRWA).

"Het leven is moeilijk geworden. Ik heb mijn opleiding verlaten en mijn spullen achtergelaten. Ik weet niets over mijn vrienden – of ze nu de marteldood zijn gestorven of dat ze nog leven. We werden uit onze huizen gedwongen. Ik vertrok op blote voeten en rende terwijl ik erg bang was omdat de raketten werden gelanceerd, en ik ben doodsbang omdat ze erg krachtig zijn," vertelde Azmi aan een verslaggever van persbureau Reuters.

De Animal Reader brengt je het laatste nieuws over dieren en hun omgeving. Volg ons op Google Nieuws of abonneer je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten