Translate

zondag 5 februari 2023

Dutch Cell Dogs en nieuw trainingsjaar: In 2022 zijn 144 asielhonden getraind en kregen een huisje: Hoe geweldig is dat, een tweede kans voor asielhonden en gedetineerden

 

Lieve Dutch Cell Dogs fan,

Een nieuw trainingsjaar staat voor de boeg en ook dit jaar houden wij jullie natuurlijk graag op de hoogte van alle mooie ontwikkelingen én resultaten van onze honden en hun trainers binnen de instellingen. Wij hebben enorm veel zin om met hen aan de slag te gaan. In deze uitgave een korte terugblik, een nieuwkomer en we hebben jullie hulp nodig. (sorry..)
Wel snotver… Dat begint niet lekker.
Trainingsmateriaal wat toe is aan vernieuwing, een gordel die kapot is gebeten en vervangen moet worden én een oude werkbus die te kampen heeft met technische mankementen. Wat een tegenvallers zo aan het begin van dit jaar. 
Voor € 2.980,- aan onverwachte rekeningen hebben we binnen gekregen. Geld wat wij eerlijk gezegd nodig hebben om andere kosten mee te betalen. Zoals brandstof voor de bussen, snacks voor de honden, werkkleding of energielasten. Alles kost geld en daarom hebben wij, helaas, jullie hulp nodig. Help alsjeblieft
Alsjeblieft, help de asielhonden met een gift en laat het jaar alsnog goed starten.
 
Ja, natuurlijk help ik mee
Even achterom kijken...
Toch belangrijk om jullie dit even mee te geven. In 2022 hebben wij 144 asielhonden getraind. Samen met hun bijzondere trainers. Je leest het goed: 144 honden die een tweede kans krijgen bij het vinden van een nieuw thuis. We zijn blij en apetrots tegelijk. Weg uitzichtloosheid. Zij hebben weer een realistische kans op een leven zonder tralies. Daar doen we het voor. 😊

Vertrouwen geven, leren, in de kracht zetten en vriendschap sluiten
Zowel voor de gedetineerden als de asielhonden de reden om met ons te trainen. Dit jaar ligt de lat op tenminste 126 asielhonden trainen, verdeeld over de gesloten instellingen in Nederland. Waaronder ook 2 nieuwe locaties! De honden en hun trainers kunnen niet wachten om aan de slag te gaan. En wij ook niet! Wij hopen dat onze honden, hun trainers en ons team ook in 2023 op jullie steun mogen rekenen. We doen ons bijzondere werk voor de honden maar kunnen het écht niet zonder jullie.

Wil je een extra steuntje in de rug geven?
Zoals voor hond Sjakie die op het punt staat om te starten met de training (zie onder) en alle anderen? Dat is natuurlijk heel erg welkom! Word donateur. Klik hier. 

Namens Sjakie en alle andere asielhonden. Heel erg bedankt voor je hulp.
Een nieuwe start voor Sjakie en
nieuwe trainingen in Detentiecentrum Rotterdam 
Knappe en stoere Sjakie is klaar voor zijn eerste trainingen

Hoi, ik ben Sjakie! Een 7-jarige Stafford die op straat is gezet, want niemand wilde meer voor mij zorgen. Gelukkig ben ik goed opgevangen door Dierenasiel Crailo, maar inmiddels zit ik hier al een tijdje.

Ik doe het best goed hier in het asiel en ben één bonk liefde naar mijn verzorgers toe. Wel kan ik een onstuimige jongen zijn en ben in mijn spel nogal doortastend en lomp. Mede daarom kan ik niet wachten om aan de slag te gaan met mijn Dutch Cell Dogs trainingen! Dit heb ik hard nodig om weer een lief baasje te vinden. Wens mij veel succes en blijf mij komende tijd volgen! 
Deze 6 kanjers gaan aan de slag in Detentiecentrum Rotterdam

Een nieuw jaar en een nieuwe instelling erbij waarbij we mensen en dieren in hun kracht kunnen zetten. Detentiecentrum Rotterdam geeft de mogelijkheid om gedetineerden en asielhonden samen te laten groeien. Hier zijn we heel dankbaar voor!

En welke kanjers van een honden zijn er volop in training? Wij presenteren je: Sergio, Nola, Costa, Mollie, Boris en Bennie. Onze instructrices hebben zorgvuldig de matches gemaakt met hun trainers en het is nu al een bijzondere ontdekkingsperiode. Het is aftasten, een spiegel zijn voor elkaar en op elkaar leren vertrouwen! Toi toi toi voor alle honden en de trainers van Detentiecentrum Rotterdam! 
Heel graag tot een volgende keer! 
Wij zijn enorm blij met jouw steun, iedere dag weer. Jij bent onmisbaar!


Oprichters Dutch Cell Dogs


PS Help de asielhonden met een gift en laat het jaar alsnog goed starten. Doe hier een gift. 
Onze partners: 
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten