Humane Society International / Europa
ROME - De toonaangevende Italiaanse luchtvaartmaatschappij, ITA Airways, kondigt met trots haar steun aan voor de campagne #NotInMyWorld van de wereldwijde liefdadigheidsinstelling voor dierenbescherming Humane Society International/Europe. De luchtvaartmaatschappij heeft een Nieuw bedrijfsbeleid Dat verbiedt het vervoer van jachttrofeeën op alle vluchten van de onderneming, zowel als vracht als als passagiersbagage. Dit is een belangrijk bewijs van de toewijding van het bedrijf aan het behoud van dieren in het wild, evenals een substantiële bijdrage aan het beëindigen van de trofeejacht en het bevorderen van bedrijfspraktijken die de verantwoordelijkheid van de wereldwijde gemeenschap voor de bescherming van de biodiversiteit erkennen.
Neergeknald en nu een trofee maken om thuis op te scheppen
Honderdduizenden dieren wereldwijd, waaronder bedreigde diersoorten, worden gedood door trofeejagers voor amusement en opschepperij, wat bijdraagt aan de achteruitgang van wilde populaties, uitdagingen voor natuurbehoud en onmenselijke praktijken. In tegenstelling tot zelfvoorzienende jacht, is de primaire motivatie voor degenen die zich met deze activiteit bezighouden, het doden van dieren voor competitie en vermaak, waarbij ze zich richten op zeldzame of zeer gewilde dieren vanwege hun fysieke kenmerken (dikke manen, lange slagtanden, totale grootte, enz.) en ze veranderen in trofeeën om te laten zien om succes in de jacht te laten zien. Gezien het feit dat een aanzienlijk aantal trofeejagers die overzeese jachtreizen boeken, van plan zijn hun macabere souvenirs naar huis te vervoeren, speelt de transportsector een sleutelrol bij het faciliteren van deze ethisch twijfelachtige en schadelijke industrie.
Voor een kleed bij de kachel maar als er geen vervoer is?De inzet van ITA Airways is van bijzonder belang, aangezien Italië een van de belangrijkste importeurs van jachttrofeeën in Europa is. Tussen 2014 en 2021werden 442 jachttrofeeën geïmporteerd van zoogdieren die beschermd zijn onder CITES (Convention on International Trade in Endangered Species), waaronder nijlpaarden, neushoorns, olifanten en leeuwen. Deze gegevens onthullen de actieve betrokkenheid van het land bij de trofeejachtindustrie, ondanks een enquête waaruit blijkt dat 86% van de Italianen tegen deze praktijk is, terwijl 74% een wettelijk verbod op de invoer van trofeeën steunt.
Door zich aan te sluiten bij de campagne heeft ITA Airways verschillende maatregelen genomen, waaronder:
- Toevoeging van jachttrofeeën aan de lijst van verboden voorwerpen: ITA Airways heeft de lijst met verboden voorwerpen voor vervoer in zowel passagiersbagage als vracht uitgebreid, met uitdrukkelijk inbegrip van jachttrofeeën. Dit duidelijke verbod zorgt ervoor dat dergelijke items niet worden geaccepteerd op vluchten van ITA Airways.
- Online publicatie van het beleid: Het beleid voor jachttrofeeën is gepubliceerd op de officiële website van ITA Airways en biedt transparantie en toegankelijkheid van de nieuwe richtlijnen. Deze stap weerspiegelt het streven van het bedrijf naar open en verantwoorde communicatie.
- Actualisering van operationele handleidingen voor vracht- en grondprocedures: ITA Airways heeft haar operationele handleidingen herzien en bijgewerkt om ervoor te zorgen dat de nieuwe bepalingen met betrekking tot jachttrofeeën volledig worden geïntegreerd in vrachtprocedures en grondoperaties.
- Verspreiding van het beleid onder personeel en leveranciers: Het nieuwe beleid is verspreid op alle niveaus van het bedrijf, inclusief vlieg- en grondpersoneel, evenals leveranciers en waar de luchtvaartmaatschappij actief is. Deze verspreiding zorgt voor een volledig begrip en naleving van de nieuwe bepalingen met betrekking tot jachttrofeeën.
Giovanna Di Vito, ITA Airways' Chief Program Office, ESG & Customer Operations, benadrukt: "Onze krachtige steun voor de campagne van Humane Society International/Europe om de import van jachttrofeeën in Italië en Europa te stoppen, weerspiegelt de voortdurende toewijding van ITA Airways aan de planeet, ons land en gemeenschappen. Het nieuwe beleid van ons bedrijf, dat een verbod op het vervoer van jachttrofeeën op zijn vluchten formaliseert, is een concrete actie, onze bijdrage aan de bescherming van dieren in het wild en de bevordering van die bescherming. Wij zijn inderdaad van mening dat bedrijven een sleutelrol spelen bij het ondersteunen en verspreiden van ethische praktijken die echte vooruitgang betekenen in de richting van een meer verantwoorde en duurzame toekomst."
Martina Pluda, directeur van Humane Society International/Europe in Italië, verklaart: "De steun van ITA Airways aan onze campagne en hun nieuwe beleid vormt een zeer belangrijke bijdrage aan het doel om een einde te maken aan de wrede trofeejacht. In feite speelt het bedrijfsleven ook een grote rol in de collectieve actie die nodig is om bedreigde dieren in het wild wereldwijd te beschermen. Met de #NotInMyWorld-campagne van HSI/Europe blijven we onze inzet voor het behoud van bedreigde diersoorten en flora versterken en voor de invoering van een verbod op de import, export en wederuitvoer van jachttrofeeën van beschermde dieren in Italië en Europa."
Naast ITA Airways hebben een toenemend aantal luchtvaartmaatschappijen, vrachtvervoerders en transportbedrijven over de hele wereld een bedrijfsbeleid aangenomen tegen het vervoer van jachttrofeeën. Kijk op his.org/trophy-free-transport voor een overzicht van alle transportbedrijven.
Bezoek de nieuw bedrijfsbeleid van ITA Airways
Contactpersoon voor de media:
- HSI/Europe: Eva-Maria Heinen, communicatie- en PR-manager voor HSI in Italië en Duitsland: emheinen@hsi.org; 3338608589
- ITA Airways: Pietro Caldaroni, Hoofd Communicatie en Institutionele Betrekkingen; media@ita-airways.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten