Translate

zaterdag 17 augustus 2013

Waarom staan we dit toe? Jaarlijks 10 miljoenen trekvogels gevangen in 700 km lange vangnetten! ( video)


 
 Foto: Vogeltje levend vastgeplakt !!!

http://youtu.be/EB3BJ5nkEWc  Video met dank aan National Geographic

Al eerder schreef ik over deze verschrikkingen. De Nederlandse Vogelbescherming beroept zich op de:
 http://www.birdlife.org/search.html?cx=002988564763782372018%3Awjochoerbfk&cof=FORID%3A9&ie=UTF-8&q=libia&sa=Go&siteurl=www.birdlife.org%2Findex.html&ref=&ss=12698j29789050j11

Verder kom ik niet. Op mijn mails wordt niet gereageerd.

Eerder geschreven artikel over de 'horror Story':

http://voordierenblogger.blogspot.nl/search?q=trekvogels

In het Middellandse Zeegebied worden elk jaar miljoenen vogels afgeslacht. De bekende auteur Jonathan Franzen ging op onderzoek uit.

                 
Op een vogelmarkt in de Egyptische badplaats Marsa Matruh bekijk ik de kooien met wilde kwartels en tortelduiven. Een van de verkopers ziet mijn bedenkelijke blik en roept sarcastisch in het Arabisch: “Jullie Amerikanen vinden het zo zielig voor die vogels, maar jullie zitten er helemaal niet mee om bommen op andermans land te gooien.”

Ik zou kunnen zeggen dat je het best allebei erg kan vinden en dat je die twee kwaden niet tegen elkaar kunt wegstrepen. Maar de vogelverkoper heeft een punt: natuurbescherming in een wereld waarin mensen elkaar naar het leven staan, is problematisch. Hij kust zijn vingers om te laten zien hoe lekker zijn vogels zijn. Ik blijf afkeurend naar de kooien kijken.

In de ogen van een westerse bezoeker is de situatie in het gebied rond de Middellandse Zee triest. Elk jaar weer worden er miljoenen zangvogeltjes en grotere trekvogels gedood om hun vlees, voor het geld of puur voor het vermaak. Onderscheid wordt nauwelijks gemaakt, met desastreuze gevolgen voor soorten die het toch al moeilijk hebben door de verwoesting of versnippering van hun broedgebieden. Kraanvogels, ooievaars en grote roofvogels die in Noord-Europa worden beschermd in het kader van miljoenenverslindende overheidsprojecten, worden in Zuid-Europese en Noord-Afrikaanse landen genadeloos doodgeschoten. Mede door de slachting rond de Middellandse Zee hollen de vogelpopulaties in heel Europa achteruit.......
 


 
10 miljoen trekvogeltjes per jaar vinden in deze netten de dood. Het zijn ONZE vogels, daar moeten ze met hun poten vanaf blijven!!

2 opmerkingen:

  1. Ik kan ook niet begrijpen waarom dit al zoo lang allemaal maar kan!

    Waar is de Partij vd Dieren hier in ?
    Vind dit erg genoeg om Kamervragen hier over te stellen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leny, ik heb op verschillende manieren de PvdD benaderd. Via Karen Soeters directeur van de Nicolaas Pierson Foundation, toch een bekende in de Partij.2 keer gemaild, ja, ze zou eens kijken wat ze kon doen. Actieve leden van de Partij en allemaal zijn ze van mening dat dit niets met Nederland heeft te maken. Onzin, ook vogels van hier worden gevangen en opgegeten. Ik ga nu buiten Nederland om. PETA USA, WSPA UK, WWF, IFAW Canada, Ik moet buiten de grenzen gaan actievoeren. En Birdlife International. Iemand moet toch iets weten van wat hier aan word gedaan? Ik hou ook zoveel van vogels. Dit is onacceptabel. Kleine onschuldige diertjes en we doen niets??? Dank je voor je steun xxxx Erna

      Verwijderen