Translate

woensdag 7 december 2022

Trots ben ik op Eyes on Animals: 2 weken lang slachthuizen bezoeken in Turkije om slachters verdovingsapparatuur te leren gebruiken en met succes




Bericht van : https://www.eyesonanimals.com/nl/

We zijn net terug uit Turkije. Twee lange weken slachthuizen bezoeken.

Een groot verschil met onze vorige inspecties: dit keer vroegen slachterijen ZELF of we langs wilden komen, om hen te trainen in het gebruik van verdovingsapparatuur!.

Acht jaar geleden verdoofde geen enkel slachthuis in Turkije dieren. We zagen afschuwelijke dingen. Dieren die meer dood dan levend uit vrachtwagens werden gesleept. Volwassen stieren die levend aan één poot werden opgetakeld, waarna hun keel zonder verdoving werd doorgezaagd met kleine botte messen. Afschuwelijk lijden.
 

Grote veranderingen

Het was een lange weg. Een weg van geduld en onderwijs. Maar nu komen de zaken in een stroomversnelling. Al achttien slachterijen hebben de stap gemaakt: ze verdoven hun dieren voor de slacht. Een enorm verschil voor tienduizenden dieren per jaar!
 
We hebben nog een lange weg te gaan. Maar de verandering gaat nu snel. Nu er veel slachterijen om zijn, zullen er snel meer volgen.
Asalet en ik in Turkije.


Ik wil  je ons werk in Turkije laten zien

Ik heb een korte video gemaakt over ons werk in Turkije. Ik weet het, het blijft moeilijk om zien. Want natuurlijk hebben we het slachten in Turkije niet gestopt. En konden we de dieren niet redden. Wat we wel konden doen was de manier waarop ze werden geslacht veranderen.


Ik heb heel veel dieren gedood zien worden. Dat went nooit. Doodsbange dieren die volledig bij bewustzijn pijn lijden en geslacht worden; dat is het moeilijkste wat ik heb meegemaakt. Ik kan je vertellen dat de verdoofde slacht die nu in deze Turkse slachterijen plaatsvindt een enorme verbetering is vergeleken met vroeger, toen er nog onverdoofd geslacht werd.

Bekijk de video alsjeblieft. En deel 'm met vrienden en collega's. Ons Turkije-project is effectief maar kostbaar. We hopen op meer steun om door te kunnen gaan. Laten we het momentum vasthouden!
 

Bedankt!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie geloof in ons werk en onze aanpak. Jullie steun zorgde ervoor dat het lijden van duizenden runderen en schapen verminderde. En het zorgde voor een verandering in het denken bij mensen in Turkije. We zijn nog maar net begonnen!
Lesley Moffat
directeur Eyes on Animals
Steun ons werk >

Geen opmerkingen:

Een reactie posten