Translate

zaterdag 1 juni 2013

Dierenbeulen laten hond zonder water en voer achter in een leeg huis



Hond zonder verzorging in woning

Na een melding bij het landelijk meldpunt 144 is de dierenpolitie gaan kijken bij een woning in Rotterdam. Er zou al een aantal dagen een hond zonder verzorging zitten. Er bleek niemand thuis, waarna de politie met behulp van een ladderwagen door de ramen op de tweede verdieping inderdaad een hond zagen zitten. Via een brief is de bewoners verzocht om binnen 24 uur contact met de politie op te nemen.

Nadat de periode was verlopen was er nog geen contact opgenomen. De politie is toen de woning binnengegaan en daar bleek dat de hond al schraal was, er geen eten en drinken aanwezig was en overal uitwerpselen lagen. Buurtbewoners vertelden al zeker een week geen mensen meer in de woning te hebben gezien. In overleg met Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken heeft de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming de hond bestuursrechtelijk in bewaring genomen.

  

De politie doet verder onderzoek naar de bewoners en maakt proces verbaal tegen ze op. De hond is overgebracht naar een opvangadres waar het dier goed verzorgd wordt en kan aansterken.
 
Het wil er bij mij maar niet in dat de dierenpolitie de hond niet direct heeft meegenomen. Ze zagen een magere hond, het huis lag onder de stront. Waarom dan toch 24 uur wachten?     
           

7 opmerkingen:

  1. These people disgust me!!! I hope they are penalized and never, never allowed to have pets again!!! We need stricter rules regarding mistreatment of animals!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I don´t know what country you are from Patricia but here in the Netherlands we have no laws to refuse a tormenter of animals taking on other animals. Mostly the tormenter gets a fine and a very low one at that. We have a political party for animals and one would think that they would take action regarding this issue. Unfortunately the animals are no better off with them. Thank you voor your reaction.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ewel , dat vind ik nu ook hoor ! Als de dierenpolitie een huis vol uitwerpselen ziet en daar een hond in ziet lopen ! uitgemergeld !Zonder water en voedsel !Vind ik dit al heel straf ! Als ze dit dier NIET meteen mee nemen hoor !Deze mensen zouden van mij helemaal GEEN kans meer krijgen ! Want wie zoiets doet ! Zijn GEEN mensen maar monsters !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. noanabe, ik heb een email gestuurd naar de Dierenbescherming. Ik wil uitleg waarom ze deze uitgemergelde, uitgedroogde hond niet meteen hebben meegenomen. Ik hou je op de hoogte

      Verwijderen
  4. Ik snap er ook geen bal van Erna. Het is WEL mogelijk om direct in te grijpen bij dierenleed. Kom ik weer met mijn Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren (GWWD) art. 36 1 en 3 en ook het Burgerlijk Wetboek stelt dat we ons "onverwijld" moeten bekommeren om onbeheerde "zaken" wanneer de situatie dit eist. Laten ze ook mij dit maar eens uitleggen, ik vind het een misselijk makende manier van dieren"bescherming". Is al eerder aan de orde geweest bij die broodfokker in Brabant, toen ook niet te volgen.

    GWWD
    Artikel 36

    1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.

    2. Tot de in het eerste lid verboden gedragingen worden in ieder geval gerekend:

    a. een dier arbeid doen verrichten, welke kennelijk zijn krachten te boven gaat of waartoe het uit hoofde van zijn toestand ongeschikt is;

    b. een koe met overvolle uier vervoeren of op een markt of openbare verkoping ten verkoop houden;

    c. bij de verlossing van een koe gebruik te maken van dierlijke trekkracht of van een niet door Onze Minister daarvoor toegelaten krachttoestel;

    d. een hond als trekkracht gebruiken.

    3. Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen.

    PLUS

    Burgerlijk wetboek

    Boek 5, artikel 5, lid 1-4 Over onbeheerd aangetroffen "zaken" (het dier is een zaak voor de wet) Iedereen moet een dier in nood hulp bieden (indien nodig 112-144 bellen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bart. Dit zijn de feiten. Bij mij is het meer emotioneel en daar hebben de dieren niets aan. Ik ben blij met deze feiten en zal ze opslaan. Mijn mail naar de DB is al aangekomen en die naar de vogelbescherming omtrent de 700 kilometer vangnetten ook. Mijn man heeft vandaag zichzelf lid afgemaakt van de VB. Karen Soeters van de PvdD heeft me gemaild dat ze wil dat er kamer vragen worden gesteld over die 10 miljoen trekvogels die in 700km vangnetten de dood in worden gejaagd (zie mijn artikel van gisteren)

      Verwijderen
  5. Erna: onze emoties en passies zijn de drijfveren die voor beter dierenwelzijn gaan zorgen. Een betere wereld zelfs! Je bent een voorbeeld met je blog vanuit passie!! De wet is een instrument maar wordt altijd achteraf samengesteld (vanuit emoties en passies!) Dus alle dieren hebben onze emoties nodig zoals wij reageren op de emoties van de dieren. We verschillen maar een enkel strengetje DNA met dieren, dat gegeven mogen we nooit misbruiken ten koste van alle andere levende wezens op aarde.

    BeantwoordenVerwijderen