Translate

donderdag 18 december 2014

Schattige video: Tijgerwelpjes In Dieren Park Amersfoort spelen met kerstbomen




http://ga.kijk.nl/1zsjD6h       Video

Tijgerwelpjes krijgen kerstboom

 
 
Ook voor de tijgerwelpjes in Dieren Park Amersfoort is de kerstperiode woensdag echt begonnen. Het buitenverblijf is met een paar grote kerstbomen opgevrolijkt.
 
De dieren vonden de bomen wel leuk en hebben er direct hun tanden in gezet. “De tijgers spelen volop met de bomen en slijpen hun nagels natuurlijk”, zegt hoofdverzorger Willem Verdonck.
 
 
 
 
“Prachtig om te zien hoe nieuwsgierig de broertjes zijn en hoe zij zich ontwikkelen tot stoere kerels.”
In totaal heeft het park drie kilometer aan sfeerverlichting, 25 vallende sterren en duizenden lampjes ingezet voor de ‘grootste wintertuin van Amersfoort’. Het park ligt ook helemaal vol met (nep)sneeuw. Tijdens de kerst zullen nog meer dieren een leuke verrassing krijgen.

 

5 opmerkingen:

  1. U gaat toch geen reclame maken voor dierentuinen?!

    En al helemaal niet voor een van de kleinste van dit land?

    Hier heeft u de link naar het klassieke dierentuinartikel:

    http://www.animalfreedom.org/paginas/column/dierentuinen.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Barend,
      Ik schrijf voor lezers uit 10 landen. Ik plaats veel actie artikelen met petities maar wil ook wel eens wat anders plaatsen. Dat ik voor of tegen dierentuinen ben laat ik met deze schattige foto's even in het midden. Ik plaats veel artikelen over Stichting AAP terwijl ik de hokken waarin de apen daar leven afkeur. Ik schrijf veel over Animals Asia waar de geredde dieren ook kleine speelruimtes hebben. Ik ben niet 'my brothers keeper' Ik laat mensen zelf beslissen wat zij van het onderwerp vinden. Daar in tegen, wissel ik dit af met pittige taal over bijvoorbeeld het wanbeleid van SBB omtrent de OVP. Bedankt voor je reactie en de leerzame link. Gr Erna

      Verwijderen
    2. Ook over Stichting AAP ben ik zeer kritisch zo niet negatief. Het is in feite een verkapte dierentuin (ook aangesloten bij EAZA). Het doet weinig tot niks aan beïnvloeding van overheidsbeleid. Van haar medewerking aan Wilde Dieren De Tent Uit heeft ze allang spijt. Over dierproeven - bijv. op apen - zul je haar niet horen.

      Verwijderen
    3. Wat dan wel weer geweldig is, de hulp van AAP aan www.jaan.nl . Aap heeft flink wat geld gestopt in het project dansende aapjes verbieden en nu dat dit daadwerkelijk is verboden heeft David geholpen met het kopen van een stuk land waar de dieren zullen worden opgevangen. Mijn man heeft geen goed woord over voor dierentuinen en AAP. Ik ben wat milder. Ik zie de educatieve waarde nog wel in van een goed gerunde zoo voor kinderen, vooral nu dat wilde dieren bijna verdwenen zijn door de hebzucht van de mens. Bedankt voor je inzet !!

      Verwijderen
  2. http://www.stichting-jaan.nl/ Dit is de link van JAAN. Sorry, foutje

    BeantwoordenVerwijderen