Translate

donderdag 19 november 2015

De noodklok luidt voor de berberapen .......je ziet de stropers lopen ( video )




https://www.aap.nl/nl/jumamistzijnmoeder  PETITIE

https://www.aap.nl/nl/bescherming-berberapen-in-marokko

Bericht van Stichting AAP   

          Moki          
Een aantal weken geleden was ik in Marokko, in één van de laatste natuurlijke leefgebieden van de berberaap. Daar werken we mee aan een heel bijzonder project om de berberapen die nog in het wild leven te beschermen. Ik liep ´s nachts mee met de guards die ervoor zorgen dat de aapjes niet gevangen worden. Weer zag ik hoe hard dit nodig is, want op de geheime camera’s zie je de stropers lopen…


 
                   Kleine Juma
Het is fantastisch om te zien dat er nog babyaapjes in het wild opgroeien. Tegelijkertijd denk ik met weemoed aan Juma, Moki en Easy. Voor hun had het ook nog zo moeten zijn. Rennen door de bossen, je moeder plagen en de wereld ontdekken.
Gelukkig helpt u mee om de illegale handel een halt toe te roepen. Ik ben u hier zo dankbaar voor want ik geloof écht dat we samen sterker staan!

Zin in een rondleiding in Stichting AAP? 


Pasfoto



Vriendelijke groet,

David van Gennep
directeur Stichting AAP www.aap.nl
Meer info hieronder:
                                                                 


Quote uit het veld
“Berbermama’s zijn uitstekende moeders en zullen hun jong niet zomaar afstaan. Daarnaast nemen ook de berberpapa’s hun verantwoordelijkheid en zij zorgen ervoor dat de jongen in de groep niets overkomt door ze veilig op hun rug te dragen. Je kunt je dus voorstellen dat het wegroven van een jong niet gemakkelijk is en dat er zelfs groepsleden voor gedood moeten worden.”
Chantal Kapteijn, gedragsdeskundige, vertelt over het ijzersterke, beschermende moederinstinct bij berberapen. Lees hier haar blog.

Berberapenweetje
Het lijkt alsof berberapen geen staart hebben, maar dat ís niet zo.
Als baby is hun piepkleine staartje nog zichtbaar, maar als ze ouder worden, verdwijnt dat stompje in hun dikke vacht. En dat is maar goed ook, want die staart zou eraf vriezen tijdens de koude winters in hun natuurlijke leefgebied; het Atlasgebergte.


                          



2 opmerkingen:

  1. Hier houdt ook de Eurgroup4Animals zich o.a. mee bezig. Sinds 1980. Ze hebben wel eens foldertjes uitgedeeld op de kade in Spanje waar boten uit Marokko aankomen...
    Eurogroup is een lobbyclub in Brussel van de Dierenbescherming. Mooie website, dat wel. http://www.eurogroupforanimals.org/
    Zo verdient een x-aantal mensen hun brood met dierenleed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een aantal keren contact gezocht met de Eurogroep4Animals. Niet één keer heb ik een antwoord op mijn vraag gekregen. Waardeloos.

      Verwijderen