Translate

dinsdag 14 mei 2024

In Ghana worden slachtdieren doodgeknuppeld : De Nederlandse Stichting Eyes on Animals samen met WACPAW Ghana leren boeren het gebruik van verdovingspistolen

 




Normaal gesproken confronteer ik jullie niet met al te heftige beelden als ik om een bijdrage vraag. Maar nu ben ik wanhopig op zoek naar hulp.

Helpen jullie me om een wrede slachtmethode in Ghana te stoppen?

Varkensslacht in Ghana

Vroeger, vóór de uitvinding van verdovingsapparatuur, werden alle slachtdieren gedood door ze hard op hun kop te slaan. Doodgeknuppeld. Dat gebeurde overal, ook in Nederland. In Ghana gebeurt dit nog steeds elke dag.

In Ghana worden de meeste varkens door de varkensboeren zelf geslacht. Naast de boerderij is een betonnen slachtplaats met afvoergoten. Daar worden de varkens heengebracht om doodgeslagen te worden.

Ik heb het vaak gezien. Afschuwelijk. Slimme, tamme dieren die bruut worden doodgeknuppeld. Ik herinner me een grote zeug die keer op keer probeerde op te staan nadat ze was geraakt. Het bloed kwam uit haar neus. Mijn hart brak.
Een varken wordt naar de slachtplaats gesleept om doodgeslagen te worden.
Dit kleine biggetje was ondervoed en kon niet meer bewegen. Hij was stervende. Tijdens onze inspectie hebben we hem uit zijn lijden verlost.

Stop deze gruwel

In Ghana werken we samen met de fantastische mensen van de dierenwelzijnsorganisatie WACPAW. Samen willen we deze afschuwelijke praktijk stoppen. Ons plan? Verdovingspistolen aan boeren geven, zodat varkens verdoofd worden in plaats van doodgeslagen.

■ We hebben een vergunning geregeld om verdovingspistolen naar Ghana te importeren.
■ Onze trainers staan klaar om varkensboeren te leren hoe ze moeten verdoven.
■ We hebben een lokaal team gevormd dat toezicht houdt en ervoor zorgt dat de varkens ook in de toekomst verdoofd blijven worden.
 
Dit project kost veel geld. € 1.000 in totaal per boerderij. Dat zijn de kosten voor het verdovingspistool plus de kosten voor training en toezicht.

Eén verdovingspistool staat voor 1.000 varkens per jaar die niet langer worden doodgeknuppeld. Dus voor € 1 kunnen we één varken een gruwelijke dood besparen, en het in plaats daarvan verdoven.
Onze teams trainen boeren om dieren te verdoven voor de slacht.
We kunnen niet voorkomen dat er varkens geslacht worden in Ghana. Dat kan niemand. Maar we kunnen het ergste leed wèl stoppen!

Met verdovingsapparatuur en training stoppen we het brute doodknuppelen van varkens. We laten zien dat het anders kan. Dit zal ook effect hebben buiten Ghana. Ik weet zeker dat anderen in Afrika dit voorbeeld willen volgen.

Alsjeblieft, help jij mee?
■ Voor € 10 voorkom je een gruwelijke dood van 10 varkens.
■ Voor € 30 voorkom je een gruwelijke dood van 30 varkens.
■ Voor € 100 voorkom je een gruwelijke dood van 100 varkens.
JA ik help mee!
Samen kunnen we deze horror stoppen. Dank je wel voor jullie steun!
Lesley Moffat  
Directeur Eyes on Animals
PS: doneren via onze website kan ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten