Translate

dinsdag 19 mei 2015

Winnie: Mijn vader was een plofkip, mijn moeder ook maar.ik ben gered en nu ambassadeur van alle plofkippen ( petitie )

Bericht van : www.piepvandaag.nl

Gered plofkuiken Winnie start als ambassadeur van alle plofkippen. Teken de petitie en pleit voor dierwaardig leven!
Ga direct naar de petitie!
Hein-de-Kort-Winnie - Winnie is het zatIk ben Winnie, een gered vleeskuiken, dat aan de ziekte obesitas lijdt. Mensen noemen mij ook wel een plofkip.

Ik heb geluk gehad, ik werd gered. Zes weken lang leefde ik als kuiken samen met tienduizenden andere kuikens in een ware hel. Ik was zo zwaar dat ik niet meer op mijn poten kon staan. Als ik jeuk had en me krabde viel ik om. Ik werd vies en stonk. Dat kwam doordat we al die tijd in onze eigen poep en pies moesten zitten. Ik had diarree en heel veel dorst. In de stal was het benauwd door de ammoniak lucht van onze ontlasting. Er was steeds minder ruimte voor ons allemaal. Met tienduizenden zaten we op elkaar gepakt en konden geen kant op. Ik zag broers, zussen, neven en nichten ziek worden en langzaam doodgaan. Ik kon niets voor hen doen.

Ondanks mijn ziekte en de hel waar ik zes weken in leefde,  leef ik nu een kuikenwaardig leven. Meer dan 500 miljoen vleeskuikens in Nederland hebben dat geluk niet. Zij lijden intens en hebben een triest en uitzichtloos leven. Ook de 7,5 miljoen ouderdieren, waaronder mijn ouders, leven in een hel en lijden honger en dorst. En ook alle grootouderdieren, waaronder mijn grootouders, treft dat zelfde vreselijke lot. Opgesloten in overvolle schuren kunnen zij niet voor zichzelf opkomen. Dat doet mij heel veel pijn en verdriet.

Omdat zij niets kunnen doen, kom ik voor hen op, wil ik hun stem zijn, hun gezicht zijn… Wil ik hun ambassadeur zijn. Wil ik de mensen die mijn familie en vrienden opeten laten weten dat dit moet stoppen. Dat je voor de lekkere trek, dieren niet zo mag laten lijden. Dat wij net als mensen ook plezierig willen leven. Dat we met respect behandeld willen worden en gelukkig willen zijn…
Ik wil dat de politiek ervoor zorgt dat het extreme lijden voor mijn familie nu eindelijk eens stopt. Er is geen excuus om zo met ons om te gaan. Het is genoeg geweest. Ik wil dat de politiek zich aan de wet houdt. Dat zij eindelijk de Wet Dieren gaat handhaven. Het is namelijk pure dierenmishandeling hoe mijn soortgenoten moeten leven, hoe ze opzettelijk met de ziekte obesitas ziek worden gemaakt en hoe de ouderdieren moeten leven en voortdurend honger en dorst lijden.

Karen Soeters oprichtster van www.piepvandaag.nl met Winnie

Help mij met mijn strijd en teken mijn petitie die door PiepVandaag.nl en Comité Dierennoodhulp ondersteund wordt!
[Op PiepVandaag.nl en met betrekking tot acties is het volgende privacy beleid van toepassing.]
 
Lees hier de dagboeken van Winnie:









Geen opmerkingen:

Een reactie posten