Translate

donderdag 23 maart 2017

Dringend gezocht: Dierenartsen en vrijwilligers voor een prachtig project in Moldavië ( onderdak en maaltijden gratis )



Wie wil er meedoen aan een prachtig sterilisatie-project in Moldavië?

DRINGEND GEZOCHT:

Dierenartsen en 6e jaars studenten Diergeneeskunde met enige operatie-ervaring, alsmede andere vrijwilligers die aan een groot sterilisatieproject in het Oost-Europese Moldavië in mei 2017 willen deelnemen.
Wij hebben als stichting Dierennood al vele jaren goede contacten met de Nederlandse vrouw Ingrid Booij. Zij heeft jarenlang gewoond in Moldavië en heeft haar hart verpand aan de vele zwerfdieren in dat arme land.
Regelmatig organiseert zij in samenwerking met de lokale autoriteiten kleine en grotere sterilisatie-projecten om de enorme aanwas aan zwerfdieren te kunnen beteugelen.
Zo ook in mei 2017, want dan zouden er in de stad Ialoveni ruim 100 zwerfhonden moeten worden gesteriliseerd. Met medewerking van een diervriendelijke burgemeester!


Aantal dieren: ca. 100 zwerfhonden te steriliseren.

Voor wie? Dierenartsen en studenten Diergeneeskunde met enige operatie-ervaring, maar ook vrijwilligers die de dieren kunnen prepareren voor de operatie en hun verder willen verzorgen na afloop van de operatie zijn hier van harte welkom! Tijdsduur mag je zelf bepalen tussen 1 en 28 mei 2017.
Accommodatie: Vanuit de gemeente worden er 1 of meer appartementen ter beschikking gesteld, waar alle vrijwilligers gratis gebruik van kunnen maken.
Maaltijden, vervoer en excursies: Tevens kunnen alle vrijwilligers gebruik maken van een kantine, waar gratis 3 warme maaltijden per dag genuttigd kunnen worden. Ingrid komt iedereen bovendien afhalen en weer terugbrengen van en naar de luchthaven van Chisinau, de hoofdstad van het land. De diervriendelijke burgemeester heeft zelfs ook nog aangeboden dat iedere bezoeker die hieraan deel neemt, ook enkele excursies krijgt aangeboden, om wat meer te kunnen zien van dit prachtige land.
Vliegen: Het enige dat je zelf moet betalen zijn de vliegkosten. Er zijn tickets te koop (bijv. met LOT via Warschau) voor ca. 300 euro retour.


Begeleiding: Er is een zeer ervaren locale dierenarts die de algehele leiding heeft. Hij wil studenten met enige ervaring met steriliseren graag begeleiden, maar het is wel de bedoeling dat je als student dit vrij snel oppakt en na enkele dagen zelfstandig kan en wil gaan castreren. Hij spreekt geen Engels, maar Ingrid is er meestal bij en zij kan tolken.

Waar en hoe lang werken: Er is een operatietafel die Ingrid Booij vanuit Nederland per auto meeneemt. Er wordt geopereerd in een soort garage, maar alle noodzakelijke medische middelen zullen aanwezig zijn. Natuurlijk zal er soms geïmproviseerd moeten worden, maar dat maakt zo'n TNR-project juist speciaal en het zal zeker een bijzondere ervaring worden.
Het zullen soms lange dagen worden, maar de voldoening als er die dag dan weer 5 of meer honden gesteriliseerd zijn, zal voor alle deelnemers groot zijn!


Dit is een geweldige mogelijkheid om aan een echt Catch-Neuter-Return-sterilisatieproject deel te nemen. Dat hierbij een diervriendelijke burgemeester goede medewerking verleend is heel bijzonder en zal er zeker toe bijdragen dat het een groot succes zal gaan worden.
Als je hiervoor wilt opgeven, dan graag het inschrijfformulier invullen dat op de homepage van deze website staat onder het menukopje Diergeneeskunde of Dierverzorging. De bemiddelingskosten die normaal 39 euro zijn, neem ik graag voor mijn eigen rekening en zijn hierbij niet van toepassing.

8 opmerkingen:

  1. Fantastisch idee, zou dit ook graag hier op Sicilie waar ik woon willen. Ik zorg al ruim 20 jaar voor zwerfdieren op Sicilie en zou zo graag hulp willen hebben. Patricia Munafò-Santcroos

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Patric1a, Ik stuur je reactie door naar Hanno Berger van ww.dierennood.nl Groetjes Erna

      Verwijderen
  2. Wauw, super initiatief. Heel fijn dat de burgemeester zijn steun ook geeft. Spijtig dat ik niet mee kan doordat ik geen opvang heb voor mijn dieren. Veel succes en hopelijk vind je genoeg vrijwilligers/studenten/dierenartsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo,

    Ik heb geen dierengeneeskunde gestudeerd maar ik zou wel graag de dieren willen helpen. Ik kan het inschrijfformulier niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie het ook niet. Mail info@dierennood.nl of bel Hanno Berger :010 4202344 Als het niet lukt mail me even eevanderploeg@gmail.com wij hebben u hard nodig Warme groet, Erna

      Verwijderen
  4. Hallo,

    Ik heb geen dierengeneeskunde gestudeerd maar ik zou wel graag de dieren willen helpen. Ik kan het inschrijfformulier niet vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zal even bellen met Hanno van Dierennood. Volg even de gegevens van mijn reactie hierboven. Alvast reuze bedankt !! Gr Erna

    BeantwoordenVerwijderen