Translate

woensdag 1 maart 2017

De Nederlandse politiek laat zwerfdieren op Bonaire ook een gemeente van Nederland stikken ( video )



Costa Rica

Dieren helpen op locatie

 Aan het woord Mark Vos oprichter van www.dierenhulp.nl
Je staat in de modder, een kliniek is er niet. Om je heen de restanten van de verwoestende orkaan. Overal dieren die hulp nodig hebben. De eigenaren zorgen zo goed het kan voor deze dieren maar ze hebben praktisch niets.

We delen voer uit en geven medicatie. Maar nog belangrijker we slagen erin om in amper drie uur 20 dieren te steriliseren of te castreren. Directe hulp waarmee voorkomen wordt dat meer dieren een onzeker bestaan zouden krijgen. Apetrots op ons geweldige team artsen die in de middle of nowhere hun werk uitvoeren met passie voor dieren. Hier gaat uw donatie heen....Dieren.


Bonaire

Handhaving laat te wensen over

Bonaire is een bijzondere gemeente van Nederland. Het eiland dat amper 19.000 inwoners telt valt grotendeels onder Nederlands bestuur.

Daarom is het extra wrang om te constateren dat de Nederlandse politiek zo bitter weinig onderneemt als het gaat om handhaving van wetgeving ter bescherming van dieren. In diverse gesprekken wordt duidelijk dat de landsverordening die men heeft voldoende aanknopingspunten geeft voor actie. Echter als bij een misstand de hulp gevraagd wordt dan volgt vaak een nee vanwege de arbeid intensiviteit. Samen met de lokale Dierenbescherming, en de opvang Kakelvers blijven wij ons inzetten voor deze Nederlandse dieren. Die tot op heden vanuit Nederland niets te verwachten hebben qua hulp. Een heel bijzondere situatie van een bijzondere gemeente van Neder


3 opmerkingen:

  1. Een bijzondere gemeente, bijzondere situatie. Met verbazing heb ik uw stukje over de situatie rond dierengeneeskunde op Bonaire gelezen. Ik woon er nu 10 jaar en met vier katten heb ik een redelijk beeld van wat er hier op dit gebied plaatsvindt: allereerst, de laatste orkaan trok hier meer dan 100 jaar geleden over het eiland. Er zijn de laatste 20 jaar wel wat stormen geweest, maar die hebben voor zover ik kan nagaan vooral schade aan het rif toegebracht. Verder is er al jaren een programma waarbij men huisdieren gratis kan laten sterilliseren bij de lokale dierenartsen, die fantastisch werk verrichten voor tarieven die een schijntje zijn van wat hun collegas in het Europese deel van Nederland vragen.
    Ik vraag me dan ook af waar en wanneer de bij het artikel geplaatse video werd opgenomen. Ik neem aan dat uw organisatie op veel plekken van de wereld erg goed werk verricht, maar misschien is het beter om zich vooraf te infoemeren voordat er iets geblogt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Frank, Bedankt voor uw reactie. Het artikel is overgenomen van de dierenwelzijnsorganisatie, opgericht door Mark Vos, Stichting Dierenhulp. Ik zal uw reactie doorsturen naar Mark en hem vragen u te beantwoorden. Vriendelijke groeten, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Frank,

      Ik heb feed back gekregen van de organisatie Dierenhulp. De video blijkt gemaakt te zijn op Costa Rica, en u heeft gelijk de sterilisaties worden gratis gedaan op Bonaire. Ik ben niet blij met deze verwarrende uitleg. Ik voel me bedonderd. Ik ben heel dankbaar dat u mij heeft ingelicht. Vriendelijke groeten, Erna

      Verwijderen