Translate

vrijdag 28 april 2017

Met hart en ziel.......dierentaal ( 11 foto's )




D I E R E N T A A L




Nieuwsbrief van: www.dierenthuis.nl

=================================================================================
DE ZWEMBADEN
Voor onze stoere bikkels is het buitenbad bij Stichting Dierenthuis weer geopend.
Maar ook de gehandicapte hondjes hebben zoals u weet een zwembad.
Dat vonden Hart van Nederland en Brandpunt+ wel een item waard.
Beide hebben zij op hun manier een kort en krachtig filmpje gemaakt om dit aan het grote publiek laten zien.
Klik hier voor het filmpje van Hart van Nederland
Klik hier voor het filmpje van Brandpunt+

=================================================================================
MET HART EN ZIEL
September 2015…daar sta je dan…aan de poort van Dierenthuis..een zee van honden, blaffen, kwispelen, uiteraard want wie is dat?

Mijn interesse voor Dierenthuis begon toen ik op Facebook in aanraking kwam met de pagina. Nieuwsgierig als ik ben ging ik van alles en nog wat opzoeken en begon steeds meer geïnteresseerd te raken van het wel en wee van de bewoners. Wel raar dat ik als 1 van de Almeerse bewoners helemaal niets afwist van dit unieke gebeuren.

Ik heb toen een mail gestuurd en een afspraak gemaakt. Ik werd opgehaald door Alice en toen ik eenmaal door de poort was gelopen kwamen de honden uitgebreid snuffelen en ik werd enthousiast begroet met de opmerking van Alice dat ik vooral moest negeren en gewoon moest doorlopen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat vandaag de dag een groot hek is geplaatst en je bij aankomst niet meer door de roedel heen hoeft te lopen. Maar het enthousiasme aan de andere kant van het hek is er niet minder door geworden.

Enfin, na een leuk gesprek in de woonkeuken (ook daar werd ik uitvoerig bekeken en besnuffeld) zijn wij het pand doorgelopen en zo met iedereen en alles kennisgemaakt. Wat een sfeer en wat een gezelligheid allemaal in de kamers!!! Ik sprak met Alice af dat ik ongeveer 1 dagje per week zou komen helpen of 2 halve dagen, het maakte niet uit want alle uren waren welkom. Zogezegd zo gedaan en de maandag erop begon mijn 1e dag.. daar sta je dan op maandagochtend..bij het hek..iedereen druk en ze hoorde of zagen mij niet..1,2,3 ketting eraf en hoppa de boel negeren en doorstappen..ja hoor missie geslaagd..geaccepteerd.. oefffff….
Ik ben begonnen in de kattenkamers en af en toe in de keuken want op dat moment woonde de invalide hondjes (toen nog maar een paar zoals Lana, Balou, Esther, Bobje, Rosie) daar. Het was wel erg druk met de rolstoeltjes in de keuken en er werd gewoon keihard over je voeten gereden maar dat maakte helemaal niets uit, je kreeg er zoveel voor terug, dit is onbetaalbaar. Er kwamen wat klusjes bij zoals de kliniek schoonmaken als Angelique of Onneke er niet was en op een gegeven moment kwam de medicatie in de kliniek er ook bij. Vergeet ik bijna te vertellen dat mijn uurtjes ook meer werden maar ik vond dit alleen maar prettig.
Toen kwam de actie voor het zwembad en de bouwplannen waren klaar om het magazijn te verbouwen en daar zouden de invalide hondjes gaan wonen. En omdat ik het zo naar mijn zin had met de boeven ben ik eigenlijk mee verhuisd. Twee keer in de week ben ik aanwezig op vaste dagen en oproepbaar in geval van ziekte en/of te weinig vrijwilligers. Af en toe ben ik moe van het werken (ja dat doe ik er ook nog bij) maar het is zo mooi om de blije snoetjes te zien en ik ben zo tevreden als ik ’s middags wegga en ze liggen allemaal te snurken met gevulde buikjes op de schone bedjes. Af en toe ga ik er nog even bijliggen voordat ik wegga en als ik dan de snurkjes hoor dan word ik daar erg blij van en heb ik moeite met weggaan.

Ik heb mezelf ook aangewend om iedereen een knuffel te geven bij het weggaan want helaas gebeurd het ook wel eens dat een vriendje weggaat naar de hondenhemel en dan heb ik toch een goed gevoel dat ik zo ben weggegaan. Ik heb ervoor gekozen om het niet van tevoren te willen weten want dan kan ik helemaal geen afscheid nemen als ik wegga. Als een hond naar de regenboogbrug is gegaan dan heb ik een goed gevoel want ik heb het voor mezelf goed afgehandeld door die ene knuffel!!! En zo loop ik nog even naar de afdeling bij Alice, een aai hier een knuffel daar en dan zit mijn werkdag er weer op. Op naar de volgende keer!!

Zelf ben ik ook nog werkzaam in de sport, in de avonduren, en daarom ben ik blij dat ik dit overdag erbij kan doen. Het contact met mensen is ook erg leuk maar af en toe verheug ik mezelf erop dat ik morgen weer lekker me oude kloffie aan kan doen en de diertjes kan vertroetelen. In deze hectische wereld, met helaas veel egoïsten, is dit een rustgevend gevoel en dat vind ik erg belangrijk. En mijn carrière voor de sport bestond uit het runnen van een schoonmaakbedrijf en deze vaardigheden kan ik ook goed gebruiken want jullie begrijpen wel dat met zoveel dieren er ook zoveel schoongemaakt moet worden!! Ik doe het in ieder geval met heel veel liefde en toewijding en ze zijn me allemaal even lief!!
Groet,
Sandra xxx
=================================================================================
VEGETARISCH RECEPT: MAKKELIJKE MAIS/BONENSOEP

1 liter groentebouillon, 2 kleine blikjes zoete mais, 1 klein blikje zwarte bonen, 12 kerstomaatjes (in 4 partjes gesneden), 100 gram in dunne ringen gesneden prei, 1 kleine groene paprika (in kleine stukjes gesneden), 3 worteltjes in hele dunne plakjes gesneden.
Apart op tafel: Verse koriander (fijngeknipt), geraspte pittige kaas, chili vlokken.
Kook de prei, de wortel en de paprika kort in de bouillon zodat ze net
gaar zijn. Giet en spoel de zwarte bonen en de mais goed af en doe ze bij de
groenten in de bouillon. Laat nog één minuutje koken en voeg dan de tomatenpartjes erbij. Warm even goed door, maar laat niet meer koken. Schep de soep in diepe borden of kommen en laat de mensen zelf de koriander, kaas, chili-vlokken en/of zout toevoegen. Geroosterd donker brood met boter of plantaardige margarine past hier  goed bij.
Eet smakelijk
=================================================================================
ADOPTEER EEN DIER
Het adoptieplan is in het leven geroepen om Stichting Dierenthuis te ondersteunen in de hoge kosten van de verzorging van onze kwetsbare dieren. Katten besmet met het aids- of leucosevirus, de sukkelaars, honden met o.a. hartfalen en oude paarden. Medicatie, dieetvoer, seniorenmuesli voor de paarden, vele operaties en de verzorging kosten veel geld.
U kunt ons daarbij helpen door een dier te adopteren. Enkele keren per jaar krijgt u een bericht met foto over hoe het met uw dier gaat.
Bezoek is welkom op zaterdag om de week. Alleen op afspraak via info@dierenthuis.nl. Bezoektijden zijn van 15.00 tot 17.00 uur. Kinderen zijn welkom vanaf 16 jaar.
Het is fijn voor onze dieren om adoptanten te hebben voor wie zij extra speciaal zijn. Niet langer kansarm en ongewenst maar bijzonder.
Kijk hier voor de dieren die ter adoptie staan.
=================================================================================



Met dank aan:www.dierenthuis.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten