Translate

zondag 30 april 2017

Ezeltje Ginny en pony Mini hun hele verwaarloosde leven al samen, mogen verzorgt samen blijven



Ginny en Mini vechten voor een toekomst samen


Ezels zijn heel sociale dieren. Ze sluiten vriendschappen voor het leven. Met elkaar. Maar ook met mensen. Én met andere dieren. Pony’s bijvoorbeeld. Mini is zo’n pony. Ginny is de ezel. Twee lieve maar zeer slecht verzorgde dieren. Een nieuw baasje voor hen afzonderlijk vinden, zou misschien nog wel lukken. Maar we konden ze onmogelijk van elkaar scheiden…

Ze zijn hun leven lang al samen, Ginny en Mini. Maar wat waren ze er slecht aan toe! Op de foto’s ziet u de hoeven van pony Mini. Waarschijnlijk waren ze nooit eerder bekapt. Het arme dier kon nauwelijks nog lopen. We vermoedden dat Mini daardoor ook botschade had opgelopen. Röntgenfoto’s bevestigden dit. Het herstel van de pony zou dan ook lang duren.



Die eerste medische kosten zijn voor rekening van The Donkey Sanctuary (ook al is Mini een pony). Oftewel… voor u, onze trouwe donateur! De kosten van de dierenarts in de toekomst, die zijn echter voor een volgend baasje. Daar komt dan ook nog het verhaal bij van de hechte vriendschap tussen Ginny en Mini: wie zouden we zover krijgen niet één maar twéé boerderijdieren tegelijk te adopteren met ook nog eens flinke kosten in het vooruitzicht?

Maar we hebben iemand zo ‘gek’ gekregen! De nieuwe eigenaar van Ginny en Mini heeft beloofd de dieren de rest van hun leven te verzorgen. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee. De zorgen om vooral Mini zullen nog wel een tijdje blijven. Gelukkig heeft haar herstel nu ingezet. Hopelijk blijven zij en Ginny nog heel lang dat onafscheidelijke stel dat ze altijd zijn geweest.

6 opmerkingen:

  1. Dergelijk initiatieven moeten beloond worden. Fijn voor de dieren dat ze zo worden opgevangen. Veel mensen krijgen steeds meer iets met dieren dan met mensen wat heel begrijpelijk is. Geef mij een bankrekeningnummer ik wil ook helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. https://www.donkeysanctuary.nl via deze link kunt u een donatie doen. Alvast reuze bedankt. Groetjes,Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik ook Erna. ik ben al donateur dus ik weet het bankrekeningnummer. Fijn hoor weer twee dieren gered van een verwaarloosd leven. Yvonne xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Yvonne ik ben ook donateur en ook van www.brooke.nl en ook www.spana.org allemaal organisaties die werkdieren helpen. Bedankt voor je reactie Erna xxx

      Verwijderen
  4. Hoi Erna, voor Brooks Animals Hospital doneer ik ook ieder kwartaal, maar spana.org ken ik niet.Yvonne xxx

    BeantwoordenVerwijderen