Translate

zondag 17 juli 2022

Braziliaanse man bouwt vogelparadijs in chaotische stad Sao Paulo waar vogels kunnen rusten, drinken en spelen

 

Braziliaanse man bouwt vogelopvang in chaotisch Sao Paulo


Marcelo Maximo werkt buiten op zijn laptop terwijl vogels zijn vogelopvang in Sao Paulo, Brazilië bezoeken, credit: Reuters / Amanda Perobelli

In de Braziliaanse stad Sao Paulo bouwde de 53-jarige Marcelo Maximo een straatschuilplaats waar vogels kunnen eten, hydrateren en spelen.

Vogels vliegen vanuit de hele stad naar de MM Resort Big Birds shelter. Het idee ontstond bij Maximo tijdens de pandemie toen hij vanuit huis begon te werken en online meubels ging verkopen.

"Toen ik hier op straat voor mijn huis werkte, zag ik veel vogels rondvliegen. Dus uit het niets besloot ik een vogelhuisje te maken om hen een beetje te plezieren," zei Maximo. In het begin begon ik huizen te bouwen, maar de vogels kwamen niet, ze besteedden niet veel aandacht aan mij, maar toen begonnen ze te komen."


Naast huizen creëerde hij ook een hele speelruimte voor de vogels: "Er is een serie speelgoed. De vogels houden ervan om op en neer te gaan, rond te lopen en op die antenne te blijven. Dus hier is de speeltuin waar ze graag plezier hebben."

"De routine hier is heel fijn omdat ik elke dag vroeg wakker word. Als ik niet vroeg opsta, maken mijn vriendjes (vogels) me wakker. Ze maken lawaai totdat ik ze kom voeren. Rond 7 uur geef ik ze eten en fruit. Ik wacht een tijdje, praat met ze en wacht tot ze eten," zei Maximo, eraan toevoegend dat veel mensen uit de stad langskomen om de vogels te zien.

Maximo zei dat als hij God kon vragen wat hij wil, "ik niet zou weten hoe ik moest vragen wat ik wilde, maar wat hij me gaf is precies wat ik wilde."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten