Translate

zondag 6 maart 2022

Een win/win situatie: 17 asielhonden en 17 gedetineerden trainen samen met als doel hun plaats in de maatschappij te hervinden

 


Yessssss, de eerste 3 trainingsprogramma's zijn succesvol van start gegaan! 🤩 Maar liefst 17 asielhonden en gedetineerden of cliënten werden gematcht en trainen de komende tijd samen de pannen van het dak met als doel hun plaats in de maatschappij te hervinden. 

En er volgen nog méér trainingen! Onze instructeurs zijn alvast druk druk druk bezig met de volgende intakegesprekken in de instellingen, het uitzoeken van de honden in de asielen en - last but not least- de belangrijke matching tussen mens en dier. Want ze moeten het natuurlijk sámen gaan doen! 

We nemen jou in deze nieuwsbrief weer mee "achter de tralies". 🧐 Een mooi succesverhaal, enkele prachtige citaten van onze deelnemers en een uitnodiging voor ons allereerste online seminar voor hondenprofessionals én geïnteresseerden... Veel leesplezier! 
Asielhond Iris en haar trainer tijdens een knuffelmoment. 
Zelf ben ik een goede dierenvriend en toen ik de folder las, brak mijn hart. Gevangenschap is zwaar en daarom wil ik mijn tijd besteden aan de asielhonden, zodat ze tenminste uit hun hok zijn.

- Motivatiebrief cliënt 
Een gouden mand voor Iris! 🥳
Iris trainde vorige zomer mee met 'Team Eindhoven'. Het heeft enige tijd geduurd voor deze knappe dame een nieuw thuis vond, maar wat zijn wij blij met de brief van haar nieuwe baasjes! 


´Hoi allemaal, Iris kreeg bij ons de nieuwe naam Lizzy en we genieten enorm van haar!

Binnen is het een echte knuffelkont en moet ze nog steeds veel bijkomen van alle indrukken die ze krijgt. Het lopen aan de riem gaat al een stuk beter en lukt het ons over het algemeen goed om haar aandacht op ons te houden.Hoewel ze nog af en toe uitvalt naar andere honden heeft ze inmiddels al contact gemaakt met een aantal buurhondjes. Dit ging eigenlijk gelijk goed. Ze is dan wat aan het snuffelen en wil graag met ze spelen.

Afgelopen week zijn wij het bos in geweest en is een van ons zich gaan verstoppen. De afstand hebben wij steeds verder uitgebreid. Ze vond ons met gemak en vond dit ook super leuk om te doen. Ook met een backpack op lopen is voor haar geen probleem. Met gemak loopt ze voor ons uit en krijgt ze complimentjes van voorbijgangers.

Met de bal spelen is nog steeds een grote hobby van haar.. Rennen, springen, koppen en de bal vangen vindt ze erg leuk. De bal is voor ons dan ook een grote troef om haar aandacht op ons te houden. Daarnaast leert ze vrij snel nieuwe dingen om vervolgens als beloning de bal te krijgen.

Wij zijn blij dat wij haar een fijn plekje mogen geven en genieten intens van haar.”


Lieve Lizzy en baasjes... Het ga jullie goed!! 👋

Enkele mooie fragmenten uit het trainingsdagboek van Iris en haar trainer 🥰
Dutch Cell Dogs heeft licht gebracht in de donkere tunnel waarin ik leef. Dit is niet met geld te betalen. Door alles wat ik in mijn leven heb meegemaakt, lijd ik aan een PTSS stoornis. Daardoor heb ik moeite met het vertrouwen van mensen. Dit heb ik bij mijn hond Luna niet. Sinds ik deelneem aan deze activiteit gaat het goed met mij. Ik heb nu iets om naar uit te kijken. Dit is heel belangrijk in de gevangenis.

- Brief gedetineerde 
De column van Marlies is terug! 

Tot nu trainde er maar liefst 1078 asielhonden en gedetineerden of cliënten mee met ons trainingsprogramma. Iedere hond, iedere persoon, ieder 'koppel' in training heeft een eigen verhaal en groeipad... Daarom ziet er bij Dutch Cell Dogs geen één dag hetzelfde uit.

Marlies neemt jullie mee achter de schermen en deelt in deze column haar mooiste en meest memorabele verhalen!

Dit keer vertelt ze het verhaal van de kleine, maar fijne (?) chihuahua Pablo! 

Ik ben al 8 maanden niet meer naar buiten geweest. Vandaag voel ik voor de eerste keer in lange tijd weer regen op mijn gezicht. Mijn schoenen zijn drijfnat maar dit is het mooiste moment uit mijn leven. Samen rennen met Lady.

- Quote gedetineerde 
Een eenmalige gift voor een tweede kans, help mee!
Online seminar voor hondenprofessionals en geïnteresseerden 

Onder het motto 'je bent nooit uitgeleerd' organiseren wij op zaterdag 28 mei samen met hondenprofessionals Michael Shikashio en Moira Hechenleitner een online seminar avond! 

Michael Shikashio is de wereldwijd bekende oprichter van AggressiveDog.com. Hij richt zich op het onderwijzen van andere hondenprofessionals van over de hele wereld over het succesvol behandelen van agressie cases. Zijn seminar "Agressie bij honden begrijpen en ermee werken" start om 19u en duurt tot ongeveer 21u. .  

Moira Hechenleitner onderwijst wereldwijd andere professionals over het onderwerp “verlatingsangst”, en begeleidt hiernaast ook nog hondeneigenaars met haar succesvol programma. Moira's seminar "Verlatingsangst bij honden" start om 16u en duurt tot 18u. 

Je kan je aanmelden voor één seminar of je kan meteen -met een leuke korting- een duo ticket aankopen om beide seminars te volgen!

Opgelet: de seminars zullen in het Engels gegeven worden.

Koop je EARLY BIRD TICKETS vóór 7 mei en profiteer van een extra voordelige prijs!

Meer info over deze online seminars vind je hier. 

Volg jij onze social media kanalen al?🧐
Facebook
Instagram
LinkedIn
Lieve, trouwe donateurs,

Het moet gezegd worden…
Jullie zijn onmisbaar!
Wat zijn wij enorm blij met jullie steun en hulp, iedere dag opnieuw.



Oprichters Dutch Cell Dogs
Onze partners: 
 
     
Copyright © 2021 Dutch Cell Dogs, All rights reserved.

De Waterlaat 31
5571 MZ Bergeijk

Afmelden voor de nieuwsbrief? Klik dan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten