Translate

zaterdag 13 mei 2017

World Animal Protection helpt dieren EN mensen tijdens extreme alles verwoestende droogte in Kenia



Extreme droogte in Kenia bedreigt dieren en mensen     

De extreme droogte in de Hoorn van Afrika laat een spoor van verwoesting achter, die dieren en mensen ernstig raakt. Halverwege februari riep de Keniaanse overheid de droogte en daarmee gepaarde voedselcrisis uit tot nationale ramp.


In Kenia is minder dan een kwart van de regen gevallen die normaal valt dit seizoen. De provincie Kajiado in Kenia, is een van de elf gebieden die het hardst wordt geraakt door de droogte. De situatie in Kajiado is verschrikkelijk. Honderden dieren zijn overleden door een gebrek aan voedsel en water. De rivieren zijn uitgedroogd en wat er over is gebleven is een stoffige strook aarde. Door de brandende zon is er geen groen te bekennen.



In Kajiado wonen vooral Masai, die voor hun levensonderhoud afhankelijk zijn van veedieren
De droogte dit jaar is de ergste sinds heugenis. De herders zijn gedwongen om rond te trekken met hun veedieren naar de laatste stukjes groen. De vrouwen blijven achter om voor de kinderen en de rest van de dieren te zorgen.
In Mbarakini village, een dorp in Kajiado ontmoetten we Garacie, 58 jaar en moeder van 6 kinderen. Ze heeft een koe en twee schapen. Ze stond in de rij om het hooi te ontvangen dat we verspreiden en vertelde:
“Het leven hier is erg lastig geworden sinds de droogte is begonnen in oktober vorig jaar. We hadden regen verwacht in december, dat voor wat verlichting zou zorgen. De regen is echter nooit gekomen. Ons weiland is helemaal weg en op dit moment heb ik geen andere keuze dan mijn schapen blaadjes uit mijn hand te voeden die ik heb geplukt van mijn boom. Het is een lastige taak, maar de gedachte om mijn dieren te verliezen is nog erger. Mijn dieren zijn afhankelijk van mij nu mijn man groen aan het zoeken is voor onze enige koe.”
Noodvoedsel en medicatie
Herders uit het gebied voorspellen dat de droogte voorlopig blijft voortduren. Als deze hevige condities volhouden, zijn duizenden veedieren niet zeker van hun leven. Samen met de lokale overheid en andere partners werken we samen om de meest kwetsbare gemeenschappen in Kajaido te ondersteunen. We bieden voedsel voor 79.000 dieren, mineralen voor 8.000 veedieren en veterinaire zorg voor 5.000 dieren. De Keniaanse overheid organiseert de toevoer van water.
De mensen in Kajiado zijn dankbaar voor alle hulp en bedanken jullie voor je steun!

Jij kunt helpen!
Dankzij jouw steun kunnen we noodhulp in gebieden zoals Kajiado geven, ontzettend bedankt daarvoor! Help je ons zoveel mogelijk dieren te beschermen en daarmee lokale gemeenschappen zo snel mogelijk te herstellen van de ramp met een extra gift of door donateur te worden?
Categorieën: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten