Translate

zaterdag 31 mei 2014

Hilarisch en ontroerend: Dagboek van Thimo....ervaringen bij een puppypleeggezin

Het is niet mijn gewoonte om over nieuw verschenen boeken te schrijven. Ik maak één uitzondering, omdat het boek schattig, ontroerend en soms hilarisch is. Maar vooral omdat ik dit schitterend verhaal met u wil delen. Het boek is geschreven door het baasje Gosse Jongstra. Het boek kost 7.50 euro en op iedere pagina bevind zich een grote foto van de belevenissen van Thimo. Hiermee steunt u de verdere opleiding van Thimo. Hij is goed gekeurd voor een opleiding als buddy hond. Wat is een buddy hond? Lees meer via deze link

http://www.de-basis.nl/ons-aanbod/diensten/buddyhond.aspx

Thimo is een geleidehond in opleiding. De verhalen uit zijn eerste jaar zijn geschreven vanuit de hond zelf. Dat levert hilarische anekdotes op.

Thimo:

Ik mag mee met mijn pleegmoeder. Ze noemt zich het vrouwtje Op mijn nieuwe woonplek mag ik loslopen in de kamer. Wat veel dingen om in te bijten! Eerst maar even plassen. Ik zoek een lekker plekje op een kleed. En weet je wat de reactie is? Ik word direct opgetild en buiten neergezet in een koude goot. Ik begrijp er niets van.

 
Kijk nu eens zo zielig ben ik. De goot is heel koud en daar moet ik in plassen en poepen? Mij niet gezien!! Bel alstublieft de Dierenbescherming ! Ik wil hier weg......

Ik slaap naast het bed van baasje en vrouwtje. Met een knuffel die naar mijn moeder ruikt. Midden in de nacht schrik ik me rot, het licht gaat aan en ik word naar buiten gedragen en sta weer in de goot. Ik doe een klein plasje en krijg meteen een brokje.  Ze brengen me weer naar de warme mand en ik slaap verder.
Voor mijn gevoel slaap ik net en moet ik weer naar buiten. Ik sta alweer te blauwbekken in die goot. Ik moet een poepje doen en krijg complimenten en lekkere brokjes.

Vele pagina's verder:

Vies verhaal

Het is wel wat gênant om te vertellen. Baasje en vrouwtje sparen poep. Mijn poep. Hoe ik dat weet? Ze scheppen de poep op, stoppen het in een zakje en gooien het in een grote ton. Gek hoor!!

Verliefd?

Ik ontmoet een heel leuk dameshondje. Gelukkig mag ik van de baas loslopen. Tenslotte ben ik al veel ouder en loslopen moet kunnen. Het dameshondje ruikt lekker vooral onder de staart.
.Ik weet niet wat me overkomt. Ik raak opgewonden....

..Thimo is al groot

Een prachtig boek voor 7.50 euro waarvan 2 euro gaat naar de vervolgopleiding van Thimo. Een leuk cadeau voor hondenliefhebbers maar ook voor de mensen die zoals ik, alleen katten hebben.

ISBN: 9780272759108

Dagboek van Thimo is de titel
 

1 opmerking: